شهر خبر

وزارت دفاع انگلیس؛

روسیه در حال آماده شدن برای اعزام نیروهای ذخیره به دونباس است

روسیه در حال آماده شدن برای اعزام نیروهای ذخیره به دونباس است

وزارت دفاع انگلیس در گزارش اخیر خود اعلام کرد که با توجه به شدت درگیری ها در شرق اوکراین، اعزام نیروهای ذخیره به خطوط مقدم از ناحیه هر دو طرف درگیر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع انگلیس در آخرین ارزیایی خود از درگیری ها در اوکراین اعلام کرد که همزمان با درگیری های شدید در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین (شامل مناطق «دونتسک» و «لوهانسک» که روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخته است) به ویژه اطراف شهر «سیویرودونتسک»، مسکو به احتمال زیاد در حال آماده شدن برای اعزام تعداد زیادی از نیروهای ذخیره خود به خط مقدم در دونباس است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: همزمان با تلاش روسیه برای محاصره منطقه سیویرودونتسک از طریق «ایزیوم» در شمال و «پاپسانا» در جنوب، بمباران و گلوله باران شدید ادامه دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است که مقامات روسیه مجموع شمار تلفات خود در اوکراین را از ۲۵ ماه مارس اعلام نکرده اند، با این حال جمهوری خلق دونتسک آماری از تلفات نیروهای خود منتشر کرده است.

این بیانیه می افزاید: از آغاز سال جاری تا ۱۶ ماه ژوئن، جمهوری خلق دونتسک اعلام کرده است که تعداد ۲ هزار و ۱۲۸ پرسنل نظامی در عملیات کشته شده اند و ۸ هزار و ۸۹۷ نفر نیز زخمی شده اند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین ادامه می دهد که بسیار محتمل است که نیروهای جمهوری خلق دونتسک مسلح به سلاح ها و تجهیزات قدیمی هستند.

وزارت خانه مذکور در پایان می افزاید که در هر دو طرف درگیر قابلیت ایجاد و استقرار واحدهای ذخیره در جبهه احتمالا به طور فزاینده ای برای نتیجه جنگ حیاتی می شود.

پیشتر نیز وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده بود که در ماه‌های آتی بسیار محتمل است که عملیات‌های عبور از رودخانه از جمله مهمترین عوامل تعیین کننده در جریان جنگ باشند.

بخش مرکزی خطوط مقدم روسیه در منطقه دونباس به طول ۹۰ کیلومتر در غرب رودخانه «سیورسکی دونتس» قرار گرفته است و روسیه برای پیروزی در مرحله کنونی از درگیری‌ها در دونباس یا باید متوسل به اقدامات بلندپروازانه در یک سمت این رودخانه شود و یا عملیات عبور از رودخانه را انجام دهد.

همچنین در این گزارش آمده بود که نیروهای اوکراینی اغلب پیش از عقب نشینی اقدام به تخریب پل‌های این رودخانه نموده اند و این در حالی است که روسیه تلاش کرده است هماهنگی‌های پیچیده ضروری برای انجام عملیاتی موفق و در مقیاسی گسترده برای عبور از رودخانه را ترتیب دهد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که نبرد در سیویرودونتسک سرنوشت منطقه دونباس را رقم خواهد زد.

مقامات محلی اوکراینی اذعان کرده اند که نیروهای روسیه کنترل بخش های اصلی سیویرودونتسک را در دست دارند.