شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#طرح صیانت#اینترنت
در گفت وگو با عصر ایران؛

رشیدی کوچی نماینده مرودشت: مصوبه مجلس در مورد دیوان عدالت، دست مردم را در شکایت از شوراهای عالی بست/ نمایندگان گاهی بدون دقت رای می‌دهند

رشیدی کوچی نماینده مرودشت: مصوبه مجلس در مورد دیوان عدالت، دست مردم را در شکایت از شوراهای عالی بست/ نمایندگان گاهی بدون دقت رای می‌دهند
مردم نباید نگران بسته شدن اینستاگرام، واتس آپ و اینترنت باشند چراکه مواد مربوط به این مسائل در طرح صیانت حل و فصل شد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر مستثنی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی از فرآیند بررسی شکایت‌ها در دیوان عدالت اداری، گفت: اینکه ما مصوبات این دو شورا را از بررسی دیوان عدالت خارج کنیم مصوبه جالبی نبود ما نباید استثنایی خارج از مسائل امنیتی قائل شویم. دیوان عدالت نهادی است که مردم می توانند شکایاتشان را آنجا ببرند و‌ درست نیست دست مردم را ببندیم. مجلس می توانست به این مسئله ورود نکند تا این حرف و حدیث ها نیز پشتش اتفاق نیفتد.

جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با عصر ایران در پاسخ به این سوال که آیا مجلس هیجانی تصمیم گرفت یا قصد و نیتی پشت این مصوبات بوده است اظهار کرد: امیدوارم که این مصوبات هیجانی نباشد در برخی از رای گیری های که دیدم بعضی از همکاران آنگونه که باید دقت نظر ندارند و به محتوا و مفهومی که می خواهد رای گیری شود توجه ندارند؛ باید موقع رای گیری دقت زیادی شود و جوانب رایی که ما می دهیم در نظر گرفته شود. اینکه اثرات آن بر چه قشری است و پیامدهای آن را بررسی کنیم بعد رای بدهیم. صرف رای دادن یا شرکت نکردن در رای گیری ملاک نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر این مسئله مطرح می شود که به این دلیل شورای عالی فضای مجازی مستثنی شده است که این شورا می توانددر مورد طرح صیانت تصمیم گیری کند گفت: این مصوبه مجلس می گوید اگر کسی به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی اعتراض داشته باشد دیگر نمی تواند در دیوان عدالت بررسی شود یعنی هیچ شکایتی دیگر پذیرفته نیست ولی این به این معنا نیست که اگر این شوراها چیزی تصویب کردند قانون و لازم الاجرا است و اینکه این را به طرح صیانت ربط دادند، اینچنین نیست.

رشیدی کوچی در مورد سرانجام طرح صیانت گفت: ما در این شرایط باید حواسمان به مردم باشد و با روح و روان و اعصابشان بازی نکنیم این طرح برای تامین نظر شورای عالی فضای مجازی در این شورا است .

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد در این شورا در مورد این طرح تصمیم گیری شود، گفت: احتمال آن را نمی توانم بگویم اما طرحی که به عنوان طرح صیانت در مجلس مطرح شده است اگر قرار باشد در جایی مصوب شود در همین مجلس است و این شورا فقط می تواند در مورد برخی از مواد آن نظر بدهد.

وی افزود: مردم دیگر نباید نگران بسته شدن اینستاگرام، واتس آپ و اینترنت باشند چراکه مواد مربوط به این مسائل در طرح حل و فصل شد. در واقع موادی که برخی دنبال می کردند که اتفاق بیفتد حذف شده است و در مسیر درست خودش پیش می رود.