شهر خبر

در جدیدترین مواضع مطرح شد؛

سفیر روسیه در آمریکا: باید جلوی تکرار تاریخ را بگیریم

سفیر روسیه در آمریکا: باید جلوی تکرار تاریخ را بگیریم

در مراسم سالگرد حمله آلمان نازی به شوروی اعلام کرد که با توجه به شرایطی که امروز بر جهان حکمفرماست، باید جلوی تکرار مجدد تاریخ گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در مراسمی به مناسبت هشتاد و یکمین سالگرد آغاز حمله آلمان نازی به شوروی سابق ( که در روسیه جنگ بزرگ میهنی نامیده می شود)، خواستار جلوگیری از تکرار تاریخ شد.

وی در این مراسم که با روشن کردن شمع در محل سفارت روسیه در واشنگتن برگزار شد، گفت: امروز به ویژه مهم است که بر این مسئله تاکید کنیم که ما نمی توانیم اجازه دهیم که تاریخ دوباره تکرار شود. نمی توانیم چنین چیزی را بپذیریم وقتی امروز اینجا در آمریکا و اروپای غربی می گویند روس ها و آلمانی ها مقصر اتفاقات سال های ۱۹۴۱-۱۹۴۵ هستند. ما باید مرز روشنی بین آن قاتلان جلاد و قهرمانان رهایی بخش مان ترسیم کنیم.

سفیر روسیه با تاکید بر اینکه «نازیسم» به طور کامل در ماه مه ۱۹۴۵ ریشه کن نشد، گفت: متاسفانه ما پس از آن اشتباه کردیم و امروز مجبوریم ریشه های این فاشیسم را که از جمله در سرزمین ما، در سرزمین شوروی، در سرزمین اوکراین و در برخی جاهای دیگر جوانه زده است، ریشه کن کنیم. و ما باید بجنگیم. سرنوشت هم با توست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود و با توجه به مسئله بازداشت دو مزدور آمریکایی در اوکراین توسط نیروهای روسی، گفت که دولت آمریکا هنوز در این رابطه تماسی با سفارت روسیه نداشته است.

آنتونوف گفت: با سفارت تماسی گرفته نشده است. من چنین اظهاراتی را از سوی آمریکایی ها تایید نمی کنم.

پیشتر «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که ایالات متحده در ارتباط مستقیم با مقامات روسیه در مورد آمریکایی های دستگیر شده در اوکراین بوده است.

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس پیشتر گزارش داده بود که دو نظامی سابق آمریکایی به نام‌های «الکساندر دروک» و «اندی هوین» در نزدیکی «خارکیف» در اوکراین دستگیر شدند. در پی این ماجرا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آماده است با روسیه در رابطه با اتباع آمریکایی شرکت کننده در درگیری‌ها در اوکراین وارد تعامل شود و همچنین مجدداً به آمریکایی‌ها توصیه کرد که به اوکراین نروند.