شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر بهداشت

عضو کمیسیون بهداشت: دست وزیر بهداشت در تامین هزینه ها باز نیست

کدخبر: 503336
سیدمحمد پاک مهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره توضیحات دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست امروز صحن علنی مجلس به سوال دو تن از نمایندگان، گفت: باید بپذیریم که بخش بزرگی از مشکلات که امروز وزارت بهداشت و درمان با آن دست و پنجه نرم می‌کند به دلیل بودجه و محدودیت در این زمینه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکثر تخت های بیمارستانی در زمان اپیدمی کرونا مختص مقابله با این ویروس بوده است بنابراین نتوانسته‌اند درآمدزایی داشته باشند و همین امر سبب شده تا محدودیت های مالی وزارت بهداشت به دلیل ویروس کرونا تشدید یابد.

سیدمحمد پاک مهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره توضیحات دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست امروز صحن علنی مجلس به سوال دو تن از نمایندگان، اظهار داشت باید بپذیریم که بخش بزرگی از مشکلات که امروز وزارت بهداشت و درمان با آن دست و پنجه نرم می‌کند به دلیل بودجه و محدودیت در این زمینه است. 

وی افزود: کسی نمی گوید که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نمی‌خواهد خدمات لازم را ارائه دهد بلکه امروز وزارت بهداشت و درمان با مشکلاتی مالی دست و پنجه نرم می کند که عملاً در برخی حوزه ها دست وزیر  بهداشت و درمان  برای ارائه بهتر خدمات بهتر باز نیست. 

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان یک جنگ تمام عیار ویروسی را پشت سر گذاشته و از همین حیث  همه سرمایه های انسانی و مالی خود را   به میدان آورده و بعضا شاهد کاهش این سرمایه ها بوده، گفت: اکثر تخت های بیمارستانی  در زمان اپیدمی کرونا مختص مقابله با این ویروس بوده اند؛  بنابراین نتوانسته‌اند درآمدزایی داشته باشند و همین امر سبب شده تا محدودیت های مالی وزارت بهداشت به دلیل ویروس کرونا تشدید یابد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت هنوز به طور کامل از مبارز از مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا رهایی نیافته بنابراین باید فرصت دهیم تا  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتواند  بعد از این اپیدمی دوباره همچون گذشته ظرفیتهای درآمدی خود را ادامه دهد. 

عضو کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با استقبال از طرح بومی گزینی برای تامین پزشکان متخصص و فوق تخصص مناطق محروم کشور گفت: این طرح طرح بسیار خوبی است اما باید علاوه بر بومی گزینی با ارقام های تشویقی و مسائل رفاهی پزشکان را نیز برای  خدمت بیشتر تشویق کنیم.