شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#سهمیه بنزین#سوخت

سهمیه بنزین تیر ماه ۱۴۰۱ چند لیتر است؟

امشب ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد.

سهمیه بنزین تیر ماه ۱۴۰۱ چند لیتر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سهمیه بنزین امشب در باک خودروها. سهمیه بنزین ماهانه چند لیتر است؟. سقف ذخیره سهمیه بنزین چند لیتر است؟. خرید و فروش سهمیه بنزین مجاز است؟. آیا سهمیه بنزین خودروهای شخصی با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی مساوی است؟

 امشب ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد.

همچنین، سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسائط نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ ها ابتدا ۶ ماه بود که به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

در دو سال گذشته به‌دلیل محدودیت کرونا، مصرف سوخت کشور در ایام نوروز در مقایسه با سال‌های پیش از کرونا کاهش یافت، اما با بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا، مقدار مصرف بنزین در کشور افزایش یافته است.

۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب شارژ می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم خردادماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش ایسنا، در سومین ماه سال ۱۴۰۱، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسائط نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا شش ماه بود که به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

خرید و فروش سهمیه بنزین ممنوع شد

تسنیم : شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از ممنوعیت خرید و فروش سهمیه بنزین و نفتگاز کارت هوشمند سوخت خبر داد.

در این اطلاعیه‌ آمده است:

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به اطلاع همه دارندگان کارت هوشمند سوخت اعم از بنزین و نفت‌گاز می‌رساند، بر اساس مواد (۹) و (۱۶) «ضوابط اختصاصی فرآورده‌های نفتی» منبعث از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خرید و فروش فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای (نرخ اول و دوم) از طریق سهمیه شخص دیگر مانند خرید و فروش از محل سهمیه کارت هوشمند سوخت وسائط نقلیه، ممنوع است.

در صورت احراز تخلف از سوی مراجع صالح رسیدگی، علاوه بر مسدودی کارت هوشمند سوخت، متخلف مشمول جریمه‌ای معادل دو تا چهار برابر ارزش فرآورده (به نرخ بین‌المللی ماه مربوطه) خواهد شد.

بر این اساس و با توجه به اطلاع‌رسانی به عمل آمده، اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده وسائط نقلیه می‌بایست به منظور پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی تمهیدات لازم را در حفظ، نگهداری و عدم واگذاری به غیر کارت هوشمند سوخت وسیله نقلیه به عمل آورده و مسئولیت هرگونه خرید یا فروش غیرقانونی سهمیه سوخت برعهده آنان خواهد بود.

تغییر در سهمیه بنزین تکذیب شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: تغییری در چگونگی توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد و قیمت بنزین یارانه‌ای لیتری ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان سه‌هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اینکه هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم، گفت: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است.

نژادعلی افزود: قرار نیست که از تیرماه کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد حذف شود.

وی ادامه‌داد: همه اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص منتشر شده، فاقد صحت بوده و تکذیب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: تغییری در چگونگی توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، قیمت بنزین یارانه‌ای لیتری ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان سه‌هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم سوخت‌رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها و کارت‌های جایگاه‌ها ایجاد نشده است، گفت: مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از سهمیه آزاد در کار ت سوخت وسیله نقلیه استفاده کنند.

نژادعلی افزود: هرگونه تغییر و تحول در نحوه عرضه و قیمت بنزین از سوی شورای اطلاع رسانی دولت اعلام خواهد شد. اکنون نیز جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت‌های قبلی هستند و اگر مردم موردی مشاهده کردند باید این موضوع را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند و هم از کارت‌های آزاد جایگاه‌داران می‌توانند استفاده کنند.

وی اضافه‌کرد: سیستم سوخت‌رسانی مانند روال سابق است و هیچگونه تعییری حاصل نشده است، شهروندان برای استفاده از سهمیه یارانه‌ای (۱۵۰۰ تومانی) از کارت شخصی خودرو خود و برای استفاده از سهمیه آزاد(سه‌هزار تومانی) هم می توانند از کارت شخصی خود و از کارت جایگاه‌داران استفاده کنند و برنامه‌ای برای حذف کارت جایگاه‌داران در دستور کار نیست.

تغییر در نحوه سهمیه بنزین

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در عین حال که معتقدیم باید در حوزه مصرف بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های آن مدیریت دقیق‌تری اعمال شود اما هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت آن ها در دستور کار مجلس و دولت نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز محمدنژاد ضمن تکذیب شایعات مطرح شده در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، بیان کرد: هیچ برنامه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در دستور کار نیست. تنها طرحی که اکنون در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین مطرح است، همان طرحی است که به صورت پایلوت بدون تغییر قیمت در جزیره کیش در حال اجرا است. این طرح نیز در راستای کسب اطلاعات مدیریتی در حال اجرا است.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی که مرجع اصلی صدور مجوز در این حوزه است، مطرح نشده و این مطالب صرفا شایعاتی در فضای مجازی است. البته ما معتقدیم که در حوزه مصرف حامل های انرژی نظیر بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی باید مدیریت دقیق تری اعمال گردد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در موضوع برق، کمیسیون انرژی طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق را با کار کارشناسی دنبال کرد، تصریح کرد: در زمینه سایر حامل های انرژی نیز لازم است که کار کارشناسی انجام شود. دولت بحث مدیریت یارانه ها را دنبال می کند و اگر قرار باشد در حوزه یارانه بنزین یا گازوئیل تغییر ایجاد شود به مصرف کننده آسیبی وارد نخواهد شد. مانند یارانه نان که دولت قصد دارد مستقیم آن را به نانواها پرداخت کند.

محمدنژاد تاکید کرد: ما اجازه افزایش قیمت بنزین یا سایر فراورده ها را نخواهیم داد چراکه نباید فشار مضاعفی به مردم تحمیل شود. در زمینه تولید بنزین و گازوئیل هزینه زیادی می شود، باید ساماندهی در این حوزه صورت گیرد اما نباید قیمت‌ها افزایشی داشته باشد.