شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#جمعه

امروز در لوکزامبورگ برگزار می‌شود؛

گردهمایی وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره دستور کار نشست سران

گردهمایی وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره دستور کار نشست سران

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز در لوکزامبورگ جلسه مشترکی را درباره دستور کار نشست سران که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود، برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه در شهر لوکزامبورگ در نشستی مشترک، موارد مرتبط با دستور کار نشست سران این اتحادیه در روزهای پنجشنبه و جمعه آینده را تدوین می‌ کنند.

وزرای خارجه اروپا درباره پیشنهاد کمیسیون اروپا در مورد اوکراین، مولداوی و گرجستان و نتایج کنفرانس «آینده اروپا» شامل مسائل مربوط به بازنگری معاهدات اروپایی، گفتگو خواهند کرد.

از سویی «چارلز میشل» رئیس پارلمان اروپا نیز اعلام کرده که رهبران ۲۷ کشور عضو در نشست سران که قرار است پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شهر بروکسل برگزار شود، موضوع اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه به اوکراین و مولداوی را بررسی خواهند کرد.

به گفته میشل، تصمیم‌ گیری در مورد موافقت با نامزدی رسمی اوکراین و مولداوی برای عضویت در اتحادیه که کمیسیون اروپا، کشورهای عضو را به موافقت با آن توصیه کرده بود، باید به اتفاق آراء تصویب شود.

از سویی، دیپلمات‌ های ارشد اروپا هم امروز اعلام کردند که روز پنج شنبه اوکراین قرار است در تصمیمی نمادین، که بیشتر ماهیت روحیه بخشی به این کشور پس از حمله روسیه را دارد، وضعیت نامزدی در اتحادیه اروپا را دریافت کند.

رویترز به استناد سه منبع دیپلماتیک نوشت سران اتحادیه اروپا بناست پیشنهاد هفته گذشته کمیسیون اروپا در خصوص اعطای وضعیت نامزدی در این اتحادیه به اوکراین را امضا کنند. آنگونه که از گفته‌ های این منابع دیپلماتیک استنباط می‌ شود طی مذاکرات داخلی اتحادیه اروپا، هیچ یک از ۲۷ کشور عضو اتحادیه مخالفتی با اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین اعلام نکردند.