شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتی

دبیر: مربیگری در کشتی عشق است

دبیر: مربیگری در کشتی عشق است

سومین وبینار رئیس فدراسیون کشتی با مربیان سراسر کشور و دومین وبینار در سال جاری، بعد از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری برنا، در این وبینار که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، رئیس فدراسیون کشتی نقطه نظرات خود را به مربیان کشتی کشور انتقال داد.

علیرضا دبیر در این وبینار گفت:  طبق وعده ای که دادم این سومین وبینار من با شما است و ما هر ماه این وبینار را برگزار می کنیم چراکه اعتقاد دارم، اگر قرار باشد اتفاقی در کشتی کشور بیافتد به دست شما مربیان فعال و سازنده در استان ها خواهد افتاد.

وی در مورد سئوال یکی از مربیان که چرا پاکدشت خانه کشتی ندارد، گفت: این کارها را باید رئیس هیئت کشتی استان تهران انجام می داد که امیدوارم سرپرست جدید پیگیر این موضوع نیز باشد.

 دبیر  در ادامه تصریح کرد: این موضوع در مورد خود من نیز صدق می کند، اگر می بینید که کار انجام نمی دهم و برای کشتی کشور آورده ای ندارم بدون تعارف کنارم بگذارید اما باید بگویم که به نمایندگی از شما اینجا نشسته ام و از صبح زود تا پاسی از شب به دنبال کار کشتی هستم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: آنقدر کار کشتی و مربیان آن برای من مهم است که خودم شخصا هر هفته به استان ها سفر می کنم و اولین سفر ما نیز در استان مازندران بود که خدا را شکر مربیان بسیار فهیم و کاربلدی دارد و این را هم بگویم که من نه مربی هستم و نه ادعای مربیگری دارم، اما در مورد روش آموزش دادن به یک تحلیلی رسیده ایم که می خواهیم آن را به مربیان انتقال بدهیم و اگر این کار درست انجام شود، مربیان می توانند به صورت اصولی و صحیح یک کشتی گیر را از نظر فنی رشد دهند.

دبیر  در خصوص الگوسازی در کشتی ادامه داد: کشتی محکوم به خوب بودن است، چراکه قهرمانان ما الگوی جوانان کشور هستند و یک قهرمان باید از بعد اخلاقی نیز پرورش یافته باشد چراکه دید مردم نسبت به یک کشتی گیر با اخلاق جهان پهلوان تختی است و انتظارشان از کشتی گیران بالاست. البته بسیاری از قهرمانان ما دارای خصایص خوبی هستند اما داریم تعداد معدودی که اینگونه نیستند.

وی در مورد رعایت اخلاق در ورزش کشتی تصریح کرد: به همین دلیل از شما می خواهم که اخلاق و احترام را از همان نونهالانی به کشتی گیران خود یاد بدهید در عین حال کشتی گیر با توجه به شرایط فیزیکی تا 16سالگی می تواند فنون کشتی را در بدن خود جا بیاندازد و تا آن زمان نباید به یک کشتی گیر فشار بیاورید و یا وزن آن را کم کنید، قهرمانی در نونهالان و یا نوجوانان هنر نیست. هنر آن است که کشتی گیر بتواند مدال طلای المپیک و جهان بدست آورد.

دبیر در مورد نرسیدن دو کشتی گیر نوجوان به سر وزن گفت: مجید ترکان سرمربی تیم ملی که بسیار کاربلد و منظم است. وی حدود ساعت 6 صبح به من زنگ زد و گفت می خواهم اولین نفری باشم که این موضوع را به شما اطلاع می دهد و مقصر این اتفاق ما هستیم. البته ما پس از بازگشت تیم این اتفاق را بررسی خواهیم کرد.

وی در مورد مهم تر از مدال ها رقابت در شطح بین المللی است، افزود: البته برای من کسب مدال طلای نوجوانان آسیا اهمیت چندانی ندارد، چراکه مدال طلای بزرگسالان آسیا نیز اعتبار بالایی ندارد. مهم کسب مدال در رقابت های جهانی و المپیک و آن هم از جنس طلا است.

دبیر با تمجید از مربیان سازنده اش گفت: همه جا گفته ام که ابراهیم خیراله زاده، پرویز نورمحمدی، محسن کاوه، اکبر فلاح، مرحوم معزی پور، منصور برزگر و محسن فرح وشی بر گردن من حق دارند و اگر یک کشتی گیر اخلاق داشته باشد همه جا این موارد را مطرح می کند.  اگر می بینید نام همت مسلمی و یا مرحوم عبداله زارع زیاد شنیده می شود به خاطر این است که مربیان سازنده کشتی گیران بزرگی همچون یزدانی و سوریان بوده اند و شما هم اگر می خواهید موفق باشید باید سعی کنید که کشتی گیران خود را به مدارج بالا برسانید.

دبیر با بیان اینکه انتظاراتش از انستیتو کشتی هنوز برآورده نشده گفت: ناصر نوربخش فرد زحمتکش و فهیمی است، اما من توقع ام از ایشان بالاست و دوست دارم انستیتو فعال تر باشد و سطح دانش فنی مربیان را بالا بیاورد. بهرحال ما امکانات را فراهم کرده ایم تا قهرمانان و کسانی که شگرد خاصی در کشتی دارند بیایند و آن را یاد بدهند و فیلم آن روی سایت و فضای مجازی برای استفاده سایرین قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه کشتی ورزش درآمدزایی نیست و عشق است گفت: واقعا از کشتی نمی توان مانند برخی از ورزش ها درآمدزایی کرد و یک مربی که تمام وقت خود را برای تربیت کشتی گیران می گذارد واقعا عاشق است و این کار از من رئیس فدراسیون هم بر نمی آید. همیشه گفته ام فردی مانند روح اله میکائیلی توانسته است با عملکردش کشتی یک استان را بالا بیاورد و بدانید که کار را خدا می بیند و گم نخواهد شد.

دبیر با اشاره به اینکه به دنبال برطرف کردن دغدغه   مربیان است گفت: تمام تلاشم را می کنم که حداقل امکانات را برای شما فراهم کنم و امسال توانستیم با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان قرارداد بیمه 1000 مربی را منعقد کنیم، البته مبالغ بالاتر بود اما ما هم توانستیم تخفیف بگیریم. خوشحالم که این رقم نسبت به سال گذشته که 700 نفر بود به 1000 نفر رسیده اما بدانید که این بیمه فقط برای مربیان فعال و کسانی است که از مزایای بیمه برخوردار نیستند و اگر کسی خارج از این ضوابط بیمه شد حتما به فدراسیون گزارش کنید.

وی با اشاره به اینکه به دنبال بالا بردن جمعیت کشتی در کشور است گفت: کشتی از 20 سال گذشته افت بسیاری کرده به طوری که جمعیت میلیونی آن به زیر 40 هزار نفر رسید اما، توانستیم بخشی از این معضل را حل کنیم و به دنبال ارتقاء جمعیت کشتی گیران هستیم.

دبیر  در مورد تفاهم نامه های جدید فدراسیون تصریح کرد: تفاهم نامه هایی را با آموزش و پرورش، سپاه، دخانیات و سایر نهادها داریم که سالن هایشان را در اختیار کشتی بگذارند تا بتوانیم نسبت به پرورش استعدادها اقدام کنیم. همانطور که می دانید بیشتر سالن های کشتی یا به سالن بدنسازی و بیلیارد تبدیل شده و یا تغییر کاربری پیدا کرده و ساخته شده است و این موضوع باعث شده تا امکانات کمی در اختیار کشتی گیران قرار بگیرد که به دنبال مرتفع کردن آن هستیم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه مربیان در انتخاب روسای هیئت ها دخالت نکنند گفت: وارد اینگونه مسائل نشوید. ما به دنبال این هستیم که کسانی را به روی کار بیاوریم که آورده ای برای کشتی داشته باشند، چراکه بودجه اداره کل ورزش و کمکی که فدراسیون به هیئت های کشتی می کند ناچیز است و اگر خود رئیس هیئت نتواند از پس مسائل مالی برآید به مشکل بر خواهد خورد. اما وارد شدن شما به اینگونه مسائل باعث می شود تا از هدف اصلی خود دور شوید و خدای نکرده از این راه ضربه خواهید خورد.

وی در پایان این جلسه  خاطرنشان کرد: نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق همین سامانه مطرح کنید تا به صورت کتبی به من بدهند تا بررسی کنم، چراکه می دانم اگر قرار باشد کشتی کشور پیشرفت کند به دست شما مربیان خواهد بود و اگر بتوانیم نحوه صحیح و اصولی آموزش را نهادینه کنیم و دانش مربیان را بالا ببریم قطعا چه در کشتی آزاد و چه در کشتی فرنگی بیش از 2 مدال طلا خواهیم گرفت.

انتهای پیام