شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

برگزاری 35 جلسه کمیته ایمنی بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن مناطق ۱۴ و 15 تهران

برگزاری 35 جلسه کمیته ایمنی بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن مناطق ۱۴ و 15 تهران

وضعیت ساختمان های ناایمن مناطق۱۴و۱۵ با حضور سیف الله باباگل زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی انقلاب ناحیه۱۴، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه و با همراهی مدیران شهری و اعضای کمیته ایمنی منطقه ۱۴و ۱۵ بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در این جلسه ضمن ارائه گزارش درخصوص تعداد اماکن ناایمن  و پرخطر در این دو منطقه همجوار، اهتمام بر ایمن سازی و تعیین تکلیف وضعیت ساختمان های نا ایمن اولویت دار در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه۱۴ با تاکید بر حساسیت موضوع ساختمان‌های نا ایمن و نگرانی‌های مردم مبنی بر خطرآفرین بودن این ساختمان‌ها گفت: با توجه به فرسوده بودن بافت مناطق جنوبی نسبت به سایر مناطق شهر، تاکنون بیش از ۳۵ جلسه کمیته ایمنی تشکیل شده و رفع ایمنی ساختمان ها و نوسازی بافت فرسوده از دغدغه های مدیریت شهری منطقه است.

سالاری پور با اشاره به اولویت ایمن سازی مجتمع های مسکونی نا ایمن ، با توجه به جدی بودن امنیت جان شهروندان یاداور شد: این مهم در دستور کار شهرداری است و با برگزاری جلسات  هیئت امنایی و صدور اخطاریه و ارائه آموزش و در همکاری با سازمان آتش نشانی اقدامات لازم از سوی شهرداری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه کارشناسان شهری برای بررسی اعزام شدند و برنامه‌ریزی‌های دقیق نسبت به شناسایی ۴ مورد اولویت دار مسکونی تجاری در منطقه صورت پذیرفت، افزود:

 همیاری نهادهای متولی و اجرایی همچنین هماهنگی دستگاه قضائی برای اجرایی شدن دستور العمل ها و رسیدگی به وضعیت موجود این ساختمان‌ها 

موجب تسریع برقراری ایمنی ساختمان ها و خروج منطقه از شرایط بحرانی خواهد شد. 

باباگل زاده معاون دادستان از ضرورت تداوم روند بررسی و نظارت متولیان شهری بر ساختمان‌های ناایمن  تاکید کرد و گفت: به طور جدی در این زمینه پای کار هستیم و موضوعات و کاستی‌های احتمالی را رصد و دستورات لازم برای مخاطرات اولویت دار و گزارش شده صادرخواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت و تداوم پیگیری همه جانبه نهادهای متولی در خصوص رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن ، افزود: با مشخص شدن مختصات و نوع ناایمنی و بحران ، نهاد قضایی در کنار دستگاه های اجرایی برای ضمانت اجرای رفع ناایمنی ساختمان ها در این مناطق مشارکت و تمهیدات لازم اتخاذ خواهد شد.

 

انتهای پیام