شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دانشمندان#منطقه آزاد#چابهار

دادستان زاهدان: عوامل دستگیر شده موساد قصد ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را داشتند

دادستان زاهدان: عوامل دستگیر شده موساد قصد ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را داشتند
در پرونده منطقه آزاد چابهار نیز کیفر خواست صادر شده و متهمانی که کیفر خواست خوردند حتما از کار معلق می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به جزییات چگونگی دستگیری عوامل موساد در سیستان و بلوچستان گفت: همکاران ما در اداره اطلاعات با حدود هشت ماه اشراف اطلاعاتی به صورت دقیق کیس‌ها را رصد می کردند و به این نتیجه رسیدند که ترور دانشمندان هسته‌ای نیز در دستورکار تعدادی از این افراد بوده است.

به گزارش ایلنا، مهدی شمس آبادی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: با اشراف اطلاعاتی قوی که وجود داشت، اعضا در هر کدام از استان‌های مختلف شناسایی و دستگیر شدند، آنقدر مستندات علیه این افراد وجود داشت به گونه‌ای که وقتی قرار بازداشت متهمان صادر شد اصلا اعتراض نکردند.

وی بیان کرد: هم‌اینک پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و بزودی کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان ۳۱ فروردین سالجاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سه جاسوس وابسته به موساد با حکم دستگاه قضایی دستگیر شدند.

در این اطلاعیه آمده بود: این افراد در انتشار اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده دست داشته‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: در پرونده منطقه آزاد چابهار نیز کیفر خواست صادر شده و متهمانی که کیفر خواست خوردند حتما از کار معلق می شوند.

وی افزود: در خصوص پرونده شهرداری زاهدان مراحل تحقیقات مقدماتی در حال اتمام است و تا پایان تیرماه کیفر خواست آن هم صادر می شود.

شمس آبادی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما پیشگیری از اطاله دادرسی است، گفت: تلاش می کنیم پرونده های در دستور کار سریع تر رسیدگی شوند.