شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#تهران#دولت

عامل اجرای قانون اخذ مالیات خانه‌های خالی به شهرداری‌ها واگذار شود

عامل اجرای قانون اخذ مالیات خانه‌های خالی به شهرداری‌ها واگذار شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم موفقیت دولت در اجرای قانون اخذ مالیات خانه‌های خالی گفت: پیشنهاد می‌شود که عامل اجرای این قانون به شهرداری ها واگذار شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی‌اصغر قائمی در جریان هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع مسکن اعم از خرید و اجاره و رهن اظهار کرد: مسکن به عنوان یکی از چالش‌های کشور در این سال‌ها تبدیل شده است و برای برون‌رفت از این چالش باید اقداماتی از سوی مسئولان انجام شود که البته این کار به صورت جست گریخته انجام شده است.

وی با اشاره به قانون دریافت مالیات برای خانه‌های خالی اظهار کرد: این قانون در سال 99 به تصویب رسید که براساس گزارشی که از اجرای این قانون مربوط به سال 1400 در 22 خردادماه امسال منتشر شده است اجرای این قانون موفقیت‌آمیز نبوده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به عدم موفقیت دولت در اجرای قانون اخذ مالیات خانه‌های خالی گفت: پیشنهاد بنده این است که در قالب طرحی این قانون اصلاح شود تا مجری این قانون شهرداری‌ها شوند و بنابراین پیشنهاد می‌شود که در قالب لایحه‌‌ای از سوی شورای عالی استان‌ها این موضوع پیگیری و به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به تذکر قائمی گفت: در گذشته نیز مجری این قانون شهرداری‌ها بودند، اما متاسفانه در طی این سال‌ها با تصویب قوانین و مقررات دست و پا گیر باعث شده است که درآمدهای شهرداری‌ها کاهش پیدا کند.

وی گفت: همچنین اخیرا قرار بود در جلسه سران قوا موضوعی در قالب این مسئله مطرح شود که یک‌چهارم درآمد شهرداری‌ها به وزارت راه و شهرسازی داده شود که خوشبختانه این موضوع در این جلسه مطرح نشد و خواهش ما از سران قوا این است که توجه ویژه‌ای به بحث درآمد شهرداری‌ها داشته باشند و اجازه ندهند سهم شهرداری‌ها آسیب ببیند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اینگونه تصمیمات باعث ایجاد مشکلات و آسیب زدن به مردم می‌شود و دودش به چشم همه خواهد رفت.

انتهای پیام/