شهر خبر

در صحن مجلس مطرح شد؛

انتقاد از عدم پرداخت کارانه پزشکان/ مراکز درمانی تجهیز شود

انتقاد از عدم پرداخت کارانه پزشکان/ مراکز درمانی تجهیز شود

چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خواستار رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: وزارت بهداشت بیش از ۴ سال است که کارانه پزشکان را پرداخت نکرده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارهای زیادی در حوزه بیمه روی زمین مانده است. اگر شرکت‌ها، رانندگان تاکسی و مردم یک روز حق بیمه خود را به تأمین اجتماعی دیرتر پرداخت کنند، دچار مشکل می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید تدبیری در زمینه انتقال یارانه دارو از دارو به بیمه داشته باشید تا ظلم فاحشی رخ ندهد و داروها گران‌تر به دست مردم نرسد. در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه بیمه را شرکت‌ها پرداخت می‌کنند، با افزایش قیمت داروها، مردم زیان می‌بینند.

نیک بین گفت: داروهای استراتژیک در بازار آزاد زیاد هستند، اما در داروخانه‌ها وجود ندارند. کمبود داروی استراتژیک در داروخانه‌ها حاصل ضعف نظارتی است.

وضعیت زیرساخت‌های بهداشت مناسب نیست

در ادامه جلسه، سید جلیل میرمحمدی، گفت: ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه ۳ دهک پایین جامعه و ۵ هزار میلیارد تومان نیز برای صندوق پرداخت بخشی از هزینه‌های درمان بیماران صعب العلاج و سرطانی اختصاص یافت.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وضعیت زیرساخت‌های بهداشت نامناسب است. زیرساخت‌های درمانی در کلانشهرها فاجعه بوده و درصد پوشش خدمات درمانی زیر ۶۰ درصد است و مراکز درمانی به موقع تجهیز نمی‌شوند.

شهرهای کوچک با کمبود پزشک مواجه هستند

همچنین محمدحسن آصفری ضمن تشکر از کادر درمان دوران کرونا برای جلوگیری از مرگ و میرها، گفت: دغدغه نمایندگان این است که چرا باید در تقسیم تجهیزات و کادر پزشکی به شهرهای بزرگ و پایتخت توجه شود اما مردم در شهرهای کوچک و روستاهای دورافتاده با کمبود پزشک، تجهیزات و کادر درمان مواجه باشند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه انتخابیه بنده پزشک جراح وجود دارد، اما متخصص بیهوشی نیست، این مشکل را چه کسی باید حل کند؟ چرا امروز باید در شهرستان‌های کوچک اتاق‌های عمل تعطیل باشند؟

وی تاکید کرد: توقع داریم وزیر بهداشت و درمان به عنوان نیرویی جهادی و انقلابی نظارت و بازدیدهایی داشته باشد تا مشخص شود دلیل عدم وجود امکانات و پزشک جراح در شهرستان‌ها چیست.