شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#ریاست جمهوری#اردوغان

ستون نویس نشریه حریت: اردوغان تنها کاندیدای ائتلاف جمهور است

ستون نویس نشریه حریت: اردوغان تنها کاندیدای ائتلاف جمهور است

ستون نویس نشریه حریت با اشاره به اخبار مطرح شده درباره تغییر کاندیدای ریاست جمهوری در ائتلاف جمهور ترکیه نوشت: تنها کاندیدای این ائتلاف اردوغان خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عبدالقادر سلوی ستون نویس نشریه حریت امروز سه شنبه در یادداشتی با اشاره به اعلام کاندیداتوری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای دور آینده انتخابات که در سال 2023 انجام خواهد گرفت، نوشت: برخی در این موضوع تشکیک کرده و آن را یک نقشه قلمداد می کنند. از جمله کلیچدار اوغلو رهبر ائتلاف مخالفان که معتقد است اردوغان نقشه پنهانی برای انتخابات دارد و خودش کاندیدا نخواهد شد.

کلیچدار اوغلو برای انتخابات زودهنگام حتی تاریخ نیز داده است؛ 6 تا 27 نوامبر سال جاری.

علی بابا جان(رهبر حزب جهش و دموکراسی) نیز تاریخ داده است؛ نوامبر سال جاری یا آوریل سال آینده میلادی. علی بابا جان دو کیف حمل می کند، در هر دو هم به یک اندازه پول است. دو کارت شناسایی دارد. او معتقد است که اگر یکی از این کیفها را از دست داد نباید قربانی شود و یکی دیگر برایش بماند. آدم درستی بود اما در سیاست روی اسب اشتباهی شرط بندی کرد.

نمی دانم منابع خبری کلیچدار اوغلو درباره دولت کیست اما کسانیه در نشریات ائتلاف مخالف می نویسند "بر اساس اطلاعاتی که از راهروهای کاخ ریاست جمهوری به دستم رسیده است"، اردوغان را کاندیدا نمی دانستند و به جای آن لیستی از افراد احتمالی را تهیه کرده بودند. اما آنها از کمال بیگ(کلیچدار اوغلو) با انصاف تر بودند. کلیچدار اوغلو گفت: انتخابات زود هنگام در ماه نوامبر برگزار می شود و اردوغان کاندیدا نمی شود. در این بین همچنین اضافه کرد که اردوغان فرار خواهد کرد. اما بعد از آن دیگر این موضوع را تکرار نکرد. 

اما او در اینکه اردوغان کاندیدا نمی شود، بسیار جدی بود و شوخی نداشت.

اما به حزب عدالت و توسعه بازگردیم. اینکه اردوغان کاندید نشود یا انصراف دهد و "طرح بی" دنبال شود، صحت ندارد و چنین نیست. "طرح سی" هم در کار نیست. حتی اگر همه الفبا را هم ردیف کنید، بدون اردوغان فرمولی در حزب عدالت و توسعه نیست. ائتلاف جمهور تنها یک کاندیدا دارد: رئیس جمهور اردوغان. 

باقی حرفهایی که زده می شود تنها برای عملیات فریب و ایجاد فتنه در جامعه است و هدف دیگری ندارد.

از زمان تشکیل حزب عدالت و توسعه تاکنون، فردی که در هر انتخابات پیروز شده به طوریکه اگر آرای همه مخالفین را جمع کنید به او نمی رسد، اردوغان است. پس چرا فکر می کنید شخص دیگری به جای او کاندیدا خواهد شد؟

در طرح های آ، بی و حتی ضد حزب عدالت و توسعه تنها اردوغان است. طرح دیگری وجود ندارد و بجز نام اردوغان، اسم فرد دیگری وجود ندارد.

ائتلاف مخالفین طی روزهای گذشته که اردوغان خود را کاندیدای ریاست جمهوری سال آینده معرفی کرده، بر این تاکید دارند که این یک نقشه انحرافی است و اردوغان در هفته های آخر خود را کنار خواهد کشید زیرا می داند رایی ندارد.

 

انتهای پیام/