شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تیم ملی

سرمربی جنجالی حریف ایران رسماً کناره‌گیری کرد/ ضرب و شتم همسر مانع از مربیگری در جام‌جهانی!

رایان گیگز که به دلیل خشونت خانگی مجبور به ترک تیم ملی ولز شده بود، در نامه‌ای رسماً از هدایت این تیم استعفا داد.

سرمربی جنجالی حریف ایران رسماً کناره‌گیری کرد/ ضرب و شتم همسر مانع از مربیگری در جام‌جهانی!

نشریه «سان» انگلیس اعلام کرد که رایان گیگز سرمربی تیم ملی ولز یکی از سه حریف تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هدایت این تیم را در جام جهانی برعهده نخواهد داشت.

طبق ادعای سان، گیگز ۴۸ ساله پس از جلسه‌ای که با کارفرمایانش در اتحادیه فوتبال ولز داشته، تصمیم به استعفا گرفته و تا چند روز دیگر هم این موضوع را اعلام خواهد کرد.

گیگز از ماه آبان سال گذشته به دنبال دستگیری‌اش توسط پلیس پس از متهم شدن به ضرب و شتم همسرش، دیگر عملاً فعالیتی در کادر فنی ولزی‌ها نداشته و از آن زمان راب پیج به صورت موقت این تیم را هدایت کرده و آن را به جام جهانی هم رسانده است.

گیگز بارها اتهامات وارده را رد و بر بیگناهی خود تاکید کرده اما دادگاه رسیدگی به این پرونده که قرار بود در ماه ژانویه برگزار شود به دو ماه دیگر موکول شده و ستاره سابق تیم ملی ولز و منچستریونایتد باید تا آن زمان برای اثبات بی‌گناهی‌اش صبر کند.

همین موضوع هم سبب شده که او تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود در کادر فنی تیم ملی ولز بگیرد. این در حالیست که او تا پایان ماه نوامبر یعنی پایان جام جهانی با اتحادیه فوتبال ولز قرارداد دارد. قرارداد راب پیج نیز در پی صعود تاریخی شاگردانش به جام جهانی، دقیقاً تا همان زمان تمدید شده است.

تیم ملی ولز در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز چهارم آذر به مصاف تیم ملی کشورمان می‌رود.