شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#آتش

رسانه آمریکایی اذعان کرد:

اوکراین در مقابل حجم آتش روسیه حرفی برای زدن ندارد

اوکراین در مقابل حجم آتش روسیه حرفی برای زدن ندارد

نیروهای اوکراین در برابر نیروهای روسیه از قدرت آتش بسیار کمتری برخوردارند و مجبورند در استفاده از مهمات خود قناعت کنند و این در حالی است که کمک های نظامی گسترده غرب به این کشور ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، علی رغم سیل کمک های نظامی و تسلیحاتی کشورهای غربی به اوکراین، نیروهای این کشور در نبرد سنگینی که در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین (شامل مناطق «دونتسک» و «لوهانسک» که روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخته است) جریان دارد و عمدتا به نبرد توپخانه ها تبدیل شده است، نسبت به نیروهای روسی تسلیحات و مهمات کمتری دارند و متحمل شکست شده اند.

نیروهای روسی می‌توانند برای ساعت‌ها آتش سنگین و مداوم را ادامه دهند، اما نیروهای اوکراینی نمی‌توانند در سلاح یا مهمات با آنها برابری کنند و باید از مهمات خود با احتیاط بیشتری استفاده نمایند.

مقامات اوکراینی می گویند که حمایت در بوق و کرنا شده غربی ها از اوکراین کافی نیست و به اندازه کافی به سرعت به میدان نبرد برای این مرحله سخت و بسیار کشنده درگیری ها نمی رسد.

مقامات اوکراینی همچنین می گویند که تا حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای این کشور هر روز کشته می شوند. نیروهای روسی به آرامی در حال پیشروی در شرق اوکراین هستند، اما مقامات مذکور مدعی هستند که روس ها نیز متحمل خسارات سنگین شده اند.

غربی ها و در راس آنها آمریکا کمک های نظامی و تسلیحاتی متعدد به اوکراین اختصاص داده و ارسال کرده اند، اما به گفته متخصصان این مسئله در مقابل نیروهای روسی، میزان تسلیحات و مهمات و همچنین حجم آتش آنها اصلا موثر نیست.

بسیاری از پیاده نظام های اوکراینی می گویند که حتی فشنگ و خمپاره کافی برای پاسخ به گلوله های روس ها را در اختیار ندارند.

همه اینها در حالی است که نبرد در جبهه شرقی اوکراین بسیار سنگین و سرنوشت ساز شده است. در همین رابطه روزنامه گاردین به نقل از «هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین نوشت که روسیه تقریباً تمام نیروهای خود را برای یورش به شهرک‌های نزدیک شهر «سیویرودونتسک» در شرق این کشور جمع‌آوری کرده است.

وی افزود که نبردهای تعیین کننده در منطقه مذکور در حال انجام است که هدف روسیه در آن رسیدن به مرزهای منطقه لوهانسک تا پایان هفته است.

پیشتر فرماندار اوکراینی منطقه دونباس اعلام کرده بود که روس ها کنترل بخش اصلی شهر سیویرودونتسک را در اختیار گرفته اند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین پیشتر در پیامی اعلام کرده بود که نیروهای اوکراینی در حال تحمل خساراتی شدید در نبرد با نیروهای روسی در شهر سیویرودونتسک در منطقه «دونباس» و همچنین منطقه «خارکیف» در شرق اوکراین هستند.

وی از نبرد در سیویرودونتسک به عنوان نبردی سرنوشت ساز یاد کرده بود که نتیجه آن سرنوشت منطقه دونباس را رقم خواهد زد.