شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قالیباف

ویژگی های شهید چمران از نگاه قالیباف

کدخبر: 503177
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید چمران فهم و تحلیل دقیقی از مسائل سیاسی سراسر جهان اسلام داشت و الگوی نمونه و بی بدیلی برای تمام جوانان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز سه شنبه (۳۱ خردادماه) مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: فرا رسیدن سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامی می‌دارم.

وی بیان کرد: جمع شدن ویژگی‌های درخشانی چون شجاعت و پیشتازی در جهاد، انصاف و اعتدال، پرهیز از اقدامات شتاب زده و محاسبه نشده، صفای باطن و لطافت طبع، عشق و علاقه بی نظیر به امام راحل و آرمان‌های انقلاب اسلامی در کنار فهم و تحلیل دقیق از مسائل سیاسی سراسر جهان اسلام و اعتلای علمی کم نظیر، از شهید چمران فردی نمونه و بی بدیل برای تمامی جوانان ساخته بود که انقلابی و بسیجی بودن خود را در گره گشایی از مشکلات مردم و مستضعفان نشان می‌داد.

وی بیان کرد: شهید چمران با بی عملی و با بی حاصلی بیگانه بود. دستگاه تربیتی جمهوری اسلامی ایران چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها با همت جوانان و عموم دلباختگان به آرمان انقلاب اسلامی، باید به نحوی تحول یابد که تربیت جوانان شجاع و نخبه با الگوپذیری از امثال شهید چمران و سایر شهدای انقلاب اسلامی در آن استثنا و کمیاب نباشد. به روح پرفتوح امام راحل، دانشمند مجاهد شهید مصطفی چمران و به تمامی شهدای انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم.