شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#مسکو

«دیمیتری پسکوف»؛

روسیه تضمینی جهت اعدام نشدن مزدوران آمریکایی بازداشت شده نمی دهد

روسیه تضمینی جهت اعدام نشدن مزدوران آمریکایی بازداشت شده نمی دهد

سخنگوی کرملین در گفتگویی با یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد که مسکو نمی تواند اعدام شدن یا نشدن مزدوران آمریکایی بازدداشت شده را تضمین کند و این مسئله به تحقیقات بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با شبکه «ان بی سی» (NBC) اعلام کرد که روسیه نمی تواند تضمین دهد که دو مزدور آمریکایی که اخیرا توسط نیروهای این کشور در اوکراین بازداشت شده اند، با مجازات اعدام روبرو نشوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می تواند تضمین کند که اسیران جنگی آمریکایی به سرنوشتی مانند دو شهروند انگلیسی «شان پینر» و «آیدن آسلین» و همچنین یک شهروند مراکشی به نام «سعدون براهیم» که توسط دادگاهی در جمهوری خلق دونتسک به اعدام محکوم شده اند، دچار نخواهند شد، گفت: من نمی توانم چیزی را تضمین کنم. این مسئله به تحقیقات بستگی دارد.

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس هفته گذشته گزارش داد که دو نظامی سابق آمریکایی به نام های «الکساندر دروک» و «اندی هوین» در نزدیکی «خارکیف» در اوکراین دستگیر شدند. در پی این ماجرا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آماده است با روسیه در رابطه با اتباع آمریکایی شرکت کننده در درگیری ها در اوکراین وارد تعامل شود و همچنین مجدداً به آمریکایی‌ها توصیه کرد که به اوکراین نروند.

این خبر در حالی است که رسانه ها از کشته شدن دومین مزدور آمریکایی در اوکراین خبر دادند.

وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که دومین شهروند این کشور که در اوکراین در حال جنگ با نیروهای روسیه بوده، کشته شده است.

«استفان زابیلسکی» 52 ساله، در روز 15 ماه مه در درگیری ها در اوکراین کشته شد. این مسئله در آگهی ترحیمی که برای اولین بار در روزنامه «ریکوردر» ایالت نیویورک (The Recorder) در اول ماه ژوئن منتشر شد، آمده بود.

پیشتر نیز رسانه های آمریکایی از کشته اولین مزدور آمریکایی در اوکراین خبر داده بودند.