شهر خبر

آزمون بی‌تجربه است/ عدم حضور بازیکنان خاتون بم در اردوی تیم‌ ملی تصمیم مناسبی نبود

آزمون بی‌تجربه است/ عدم حضور بازیکنان خاتون بم در اردوی تیم‌ ملی تصمیم مناسبی نبود

مربی فوتبال زنان گفت: عدم حضور بازیکنان تیم خاتون بم در اردوی تیم‌ ملی تصمیم مناسبی نبود.

نگین پاکدل، مربی و کارشناس فوتبال زنان، درباره استعفای مریم ایراندوست از هدایت تیم ملی کشورمان، در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: تیم ملی فوتبال زنان ایران چند سال به دلیل هم بی‌توجهی مسئولین وقت و هم شیوع ویروس کرونا فعالیت زیادی نداشت، به طوری که حتی از رنکینگ فیفا هم خارج شد. مریم ایراندوست زمانی هدایت تیم را به دست گرفت که واقعا تیم ملی شرایط نرمالی نداشت اما متاسفانه حضورشان در تیم ملی خیلی کوتاه مدت بود و انتظار این خداحافظی زودهنگام را نداشتیم.

وی افزود: با توجه به شرایطی که فوتبال زنان در چند سال اخیر پشت سر گذاشته بود این امید وجود داشت که نگاه حمایتی به تیم داشته باشیم و با حضور ایراندوست این امید تا حدودی زنده شده بود. اتفاقا نتایج خوبی هم به دست آمد ولی واقعا نمی توان به خوبی عملکرد ایراندوست را در کنار تیم ملی ارزیابی کرد چرا که مدت زیادی در تیم ملی فعالیت نداشت. برای ارزیابی باید فرصت بیشتری در اختیار مربی‌ها باشد. از دید من صعود به جام ملت ها از دستاوردهای مهم ایراندوست بود هرچند در جریان این مسابقات نتایج مناسبی به دست نیامد ولی نمی توانیم موفقیت ها را نیز نادیده بگیریم.

پاکدل درباره انتخاب مریم آزمون به عنوان سرمربی جدید تیم ملی گفت: آزمون مربی خوبی است و حداقل در رده های پایه عملکرد مناسبی داشته ولی در بخش بزرگسالان نمی توانیم از حالا او را قضاوت و ارزیابی کنیم.

39

کارشناس فوتبال با اشاره به آغاز اردوهای تیم ملی گفت: اردوهای تیم ملی هم به زودی با حضور سرمربی جدید آغاز خواهد شد. در حال حاضر مسابقات کافا را در پیش داریم، مسابقاتی که تیم ملی همیشه نتایج خوبی را در آن رویداد به دست آورده و قطعا این دوره هم کار دشواری نخواهد داشت.

پاکدل در پایان در مورد غیبت بازیکنان خاتون بم در اردوهای تیم ملی افزود: خاتون بم قهرمان لیگ امسال بود و عجیب است که هیچ یک از بازیکنانش در اردوهای تیم‌ ملی نیست. البته عنوان شده که به خاطر حضور خاتون بم در جام باشگاه‌ها این تصمیم گرفته شده که از دید من اتفاق خوبی نبوده، در بخش آقایان گاها شاهد این اتفاق بودیم که حالا متاسفانه در بخش بانوان هم در حال باب شدن است. احساس می‌شود یک نوع تبانی است و بین باشگاه و فدراسیون که در نهایت به سود تیم‌ملی نیست.

انتهای پیام