شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاغری#جدید#وزن

داروی جدید لاغری که باعث کاهش وزن چشمگیر می‌شود

بیش از 2 هزار و 500 بزرگسال با BMI 30 یا بیشتر و برخی با BMI 27 و بیشتر در این تحقیق شرکت کردند. سه دوز تزریق تیرزپاتید با دارونما مقایسه شد.

داروی جدید لاغری که باعث کاهش وزن چشمگیر می‌شود

داروی جدید لاغری که باعث کاهش وزن چشمگیر می‌شود

دارویی برای درمان دیابت نوع 2 کشف شده که می‌تواند اثر چشمگیری در افراد چاق داشته باشد. محققان در مجله پزشکی نیوانگلند اعلام کردند که تزریق یک بار در هفته تیزرپاتید باعث کاهش قابل توجهی از وزن بدن خواهد شد. 

دکتر آنیا جاستربوف، مدیر پیشگیری از چاقی در مرکز نیوهون، می‌گوید: «در مطالعه‌ای که انجام شد از هر 10 نفر فرد مبتلا به چاقی حدود 9 نفر توانستند وزن خود را با مصرف تیرزپاتید کاهش دهند.» پزشکان از این مطالعه جدید بسیار استقبال کردند زیرا عامل ابتلا به دیابت نوع 2 را چاقی می‌دانند و این دارو باعث می‌شود افراد به دیابت دچار نشوند.

بیش از 2 هزار و 500 بزرگسال با BMI 30 یا بیشتر و برخی با BMI 27 و بیشتر در این تحقیق شرکت کردند. سه دوز تزریق تیرزپاتید با دارونما مقایسه شد. در ابتدای آزمایش هیچ شرکت‌کننده‌ای مبتلا به دیابت نبود.

بعضی از شرکت‌کنندگان تحقیق مداخلاتی مثل مشاوره با دکتر تغذیه و کمک به آن‌ها برای انجام ورزش و گرفتن رژیم غذایی مناسب داشتند. پس از یک سال و نیم افراد با دارونما 2.5 کیلو، با 5 میلی‌گرم تیرزپاتید 16 کیلو، با 10 میلی‌گرم 22 کیلو و با 15 گرم از این دارو توانستند 24 کیلو وزن کم کنند. 

این نتایج با نتایج کسانی که عمل بای‌پس معده را انجام می‌دهند قابل مقایسه است و نشان می‌دهد که در سایر داروها چنین اثرگذاری‌ای دیده نشده است. بدن ما برای جلوگیری از گرسنگی طراحی شده و کاری می‌کند تا چربی‌های اضافی در بدن حفظ شوند تا اگر قحطی شد نمیریم.

هدف این دارو این است که ما به وزن متعادلی برسیم. این دارو بر دو هورمون تأثیر می‌گذارد. در پانکراس باعث افزایش ترشح انسولین می‌شود تا سطح قند خون بیمار را کاهش دهد. همچنین به مهار اشتها کمک می‌کند و سرعت تخلیه معده را کاهش می‌دهد تا فرد زودتر احساس سیری کند.

سازندگان این دارو هشدار دادند که این روش هرگز جایگزین رژیم غذایی و ورزش نخواهد شد. هیچ قرص یا آمپولی نیست که به مردم کمک کند غذای سالم بخورند یا بیشتر تحرک داشته باشند. گفته می‌شود قیمت این دارو بسیار گران خواهد بود و متقاضیان باید حدود هزار دلار در ماه پرداخت کنند. محققان پیش‌بینی می‌کنند که به مرور زمان قیمت این دارو کاهش یابد.  

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع: ۵۵آنلاین