شهر خبر

سردار فضلی: شهید چمران ساختارمندانه در میدان جنگ حضور داشت

سردار فضلی: شهید چمران ساختارمندانه در میدان جنگ حضور داشت

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: اندیشه و تفکر دفاعی شهید چمران مانع از سقوط شهرهای جنوبی کشور شد چراکه ایشان ساختارمندانه و با درک درستی از شرایط و وضعیت دشمن در جبهه حضور پیدا می‌کرد.

به گزارش مشرق، سردار «علی فضلی» دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید والامقام دکتر چمران که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان در مسجد انقلاب شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد: شهید چمران در راه خدا ذوب شد که این ویژگی برای آحاد مردم جامعه به ویژه نسل آینده الگویی عملی و میدانی محسوب می‌شود، اگرچه طول عمر ظاهری این شهید والامقام کوتاه بود اما در سایه اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه زندگی عمیقی داشت.

وی بیان کرد: شهید چمران عامل به عالم بود، این شهید والا مقام نه تنها شخصیت علمی برجسته‌ای داشت بلکه سیاستمدار در میدان جنگ و شخصیتی چند بعدی داشت که در مسیر خدمت به انقلاب و مردم در میدان عمل گام می‌نهاد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شخصیت تشکیلاتی، انسجام روحی و روانی و آینده نگری را می‌توان از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید چمران برشمرد که ابعاد مختلف شخصیت این شهید باید بررسی و برای نسل جوان تبیین شود.

سردار فضلی با اشاره به اینکه شهدا همچون چراغ راه، مسیر امت را روشن می‌کنند، ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ۲ جنگ داخلی و خارجی حکمفرما بود، شهید چمران در این مقطع زمانی که تشخیص حق و باطل همچون لبه شمشیر بود، با موفقیت عبور کرد.

سردار فضلی: شهید چمران ساختارمندانه در میدان جنگ حضور داشت

وی با بیان اینکه اساس و پایه انقلاب امام راحل، مردم هستند، گفت: شهید چمران حماسه جاودانی را خلق کرده و با حرکت انقلابی و جهادی بسیاری از شهرهای سقوط کرده در غرب کشور را آزاد کرد، این شهید گرانقدر در هر زمینه‌ای که انقلاب نیاز داشت اعم از عرصه سیاسی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی همواره پای کار نظام بود.

به گفته جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اندیشه و تفکر دفاعی شهید چمران مانع از سقوط شهرهای جنوبی کشور شد چراکه ایشان ساختارمندانه و با درک درستی از شرایط و وضعیت دشمن در جبهه حضور پیدا می‌کرد.

 سردار فضلی تصریح کرد: توجه به آرمان‌های اسلام، معنویت و رهبری، اولویت اهداف انقلاب توام با عدالت اجتماعی، استقلال و آزادی، خدمت صادقانه، توجه به تشکیلات، کارسازی در میدان جنگ و اخلاق مداری را می‌توان از ویژگی های برجسته شخصیت شهید چمران دانست؛ شخصیت‌های همچون شهید چمران نیاز به واکاوی دارند و امروز دانشجویان و طلاب وظیفه دارند در مسیر معرفی شهدا گام بردارند.

امام جمعه ساوه نیز در این مراسم اظهار کرد: نگرش ما به مزار شهدا بیت الله است چراکه شهدایی همچون شهید چمران در طول زندگی خود حماسه و عرفان آفریدند.

حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» بیان کرد: اگر در مسائل سیاسی و اجتماعی دشمنان شکست خوردند، این حرکت نشان از غیرزدایی و اقدامی غیرتمندانه بوده و توصیه دین نیز بر این مبناست که باغیرت و باکرامت باشیم.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: شهدا و جانبازان مظهر عبدالله و عین الله هستند و مزار این عبدالله ها، نماد بیت الله است.

سردار فضلی: شهید چمران ساختارمندانه در میدان جنگ حضور داشت

رحیمی عنوان کرد: تبیین سیره زندگی شهدا برای نسل آینده جامعه و جوانان این مرز و بوم باید در اولویت قرار گیرد و مسئولان مربوط در این زمینه برنامه‌های منسجم و جدی را مدنظر داشته باشند.

شهید دکتر مصطفی چمران در سال ۱۳۱۱ در یکی از روستاهای شهرستان ساوه متولد شد و با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز در سال ۱۳۳۷ به آمریکا اعزام و موفق به اخذ دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما شد.

در خرداد ماه سال ۱۳۶۰ در دهلاویه خمپاره دشمن در کنار او به زمین خورد که ترکش خمپاره به پشت سر ایشان اصابت کرد و ترکش‌های دیگر صورت و سینه ۲ هم‌رزم این شهید گرانقدر را شکافت.

منبع: ایرنا