شهر خبر

انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی کلید خورد

انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی کلید خورد

منابع اسرائیلی از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در تاریخ ۲۵ ماه اکتبر (سوم آبان ماه) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روزنامه عبری زبان «یدیعوت احرونوت» اعلام کرد انتخابات پارلمانی زودهنگام قرار است ماه اکتبر آینده برگزار شود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک منبع اعلام کرد انتخابات آینده این رژیم در تاریخ ۲۰۲۲/۱۰/۲۵ (۳ آبان ماه ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

منبع مذکور اشاره کرد که به محض موافقت با پیش‌نویس این قانون، لاپید به موجب توافق تناوب در سمت نخست وزیری، این سمت را تا زمان برگزاری انتخابات و تشکیل دولت جدید بر عهده خواهد گرفت.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نفتالی بنت و یائیر لاپید، نخست وزیر و وزیر خارجه این رژیم، توافق کردند امشب پیش‌نویس قانون انحلال کنست را به منظور رای‌گیری به کنست ارائه دهند.

این پنجمین انتخابات رژیم صهیونیستی طی ۴ سال خواهد بود.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، گفت این مایه تاسف است که دوباره اسرائیل شاهد برگزاری انتخاباتی دیگر خواهد بود.

نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، توافق کردند کنست (پارلمان) طی روزهای آینده منحل شود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد توافق بین بنت و لاپید پس از تلاش‌ها برای پایدار کردن اتحاد در طول دو ماه آشفتگی حاصل شد.

این اقدام در پی شکست تلاش‌ها جهت تثبیت کابینه ائتلافی کنونی صورت می‌گیرد.

شکست کابینه بنت در تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک نشینان صهیونیست کرانه باختری، احتمال برگزاری انتخابات برای پنجمین بار طی سه سال را تقویت کرده است.

در پی شکست کابینه ائتلافی بنت در تمدید قانون آپارتاید و تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک‌نشینان صهیونیست و تصمیم «نیر اورباخ» (از حزب یمینا) برای خروج از ائتلاف حاکم، نفس‌های ائتلاف حاکم شکننده دولت به شماره افتاده و اسرائیل به فروپاشی کابینه و برگزاری انتخابات جدید نزدیک شده است

انتهای پیام