شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#فلسطین#حماس

عضو دفتر سیاسی جنبش «حماس»:

برخی کشورها به دلیل ارتباط با صهیونیسم از ملت فلسطین حمایت نکردند

برخی کشورها به دلیل ارتباط با صهیونیسم از ملت فلسطین حمایت نکردند

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی گفت: منافع برخی کشورهایی که با رژیم صهیونیستی و آمریکا رابطه دارند، اجازه نداد که آن ها موضعی در حمایت از ملت فلسطین اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «موسی ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی گفت: آزادسازی فلسطین و پایان دادن به اشغالگری، دو لازمه سخن گفتن از مسئله حاکمیت فلسطینیان است و مادامی که اشغالگری در این سرزمین وجود داشته باشد، چیزی به اسم حاکمیت فلسطینیان بی معنی است و اصلا وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، عضو دفتر سیاسی حماس افزود: مقاومت ملت فلسطین بیش از ۱۰۰ سال است که ادامه دارد و هدف نهایی آن نیز آزادسازی این سرزمین و بازپس گیری حاکمیت ملت فلسطین بر سرتاسر آن است.

ابومرزوق اظهار داشت که مسأله فلسطین از تاثیرات منطقه ای مستثنی نیست و هرگونه حادثه و تحولی در منطقه و جهان مستقیما در مرحله آزادسازی ملی تاثیرگذار خواهد بود. وی اشاره کرد که جنبش متبوعش مجموعه‌ای از روابط خارجی را دارد که برای آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان به آن تکیه کرده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس عنوان کرد که مقاومت ماه مِی سال گذشته وارد نبردی بزرگ و شرافتمندانه با دشمن صهیونیستی شد اما اوضاع منطقه‌ای اجازه نداد ثمره این پیروزی را ببیند و جریان های اصلی در منطقه مانع از بهره برداری سیاسی حماس از این نبرد شدند.

موسی ابومرزوق تصریح کرد که منافع برخی کشورهایی که با رژیم صهیونیستی و آمریکا رابطه دارند، اجازه نداد که آن ها موضعی در حمایت از ملت فلسطین اتخاذ کنند که شایسته و درخور این کشورها باشد.