شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#گسترش#اعتراضات#علیه#ائتلاف#سعودی#جنوب

گسترش اعتراضات علیه ائتلاف سعودی در جنوب یمن

گسترش اعتراضات علیه ائتلاف سعودی در جنوب یمن

شماری از شهروندان یمن در اعتراض به شرایط وخیم اقتصادی و امنیتی در استان عدن تظاهرات کردند و ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول شرایط به وجود آمده معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الخبر الیمنی، شهروندان یمن در اعتراض به ائتلاف متجاوز سعودی و شرایط ناگوار اقتصادی، بحران برق و ناامنی در استان عدن به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس این گزارش، معترضان خشمگین تعدادی از خیابان اصلی شهر عدن را در اعتراض به شرایط نابسامان شهروندان و اوضاع امنیتی بستند.

در این حالی است، شب گذشته نیز خیابان‌های عدن شاهد تظاهرات مردمی بود و معترضان خواستار سرنگونی دولت وابسته به ریاض و محاکمه مفسدان بودند و ائتلاف متجاوز سعودی و شورای ریاست جمهوری را مسئول بحران‌های جاری دانستند.

معترضان تهدید کرده اند در صورتی که به مطالبات آنها توجه نشود، اعتراضات را تشدید خواهند کرد. تظاهرات کنندگان همچنین بهبود خدمات رسانی از جمله در زمینه برق را که شاهد افزایش قابل توجه ساعات قطع برق است، خواستار شدند.

گفتنی است، شهروندان ساکن جنوب یمن با شرایط ناگوار اقتصادی و امنیتی دست و پنجه نرم می‌کنند که این شرایط در سایه ضعف سرویس‌های امنیتی منجر به ایجاد ناامنی شده است.

این در حالی است که منابع آگاه در دولت مستعفی یمن پیش از این اعلام کرده بودند که عربستان گروه شبه نظامی جدیدی را به عنوان جایگزین گروه‌های شبه نظامی وابسته به نیروهای اماراتی را در عدن تشکیل داده است.

طبق اعلام منابع مذکور، نیروهای جدید که با عنوان «قوات الیمن السعید» از آن نام برده می‌شود، قرار است کنترل شهر عدن را بر عهده داشته باشند.

رژیم سعودی بیش از هفت سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است.