شهر خبر

دیدار دوستانه ایران و مجارستان در آبان شدنی است؟

از ریسک اسکوچیچ تا اغوا برای بازی با قاتل انگلیس/دیدار تیم ملی با مجارستان در آبان شدنی است؟

در شرایطی صالحی امیری از رایزنی برای برگزاری دیدار تیم ملی با مجارستان در آبان ماه خبر داده که به نظر می رسد این دیدار با اما و اگرهایی همراه باشد.

به گزارش مشرق، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک که به تازگی برای دیدار با برخی مسئولان ورزشی مجارستان عازم این کشور شده روز جمعه از فدراسیون فوتبال مجارستان بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید از موافقت فدراسیون مجارستان برای بازی با ایران در نیمه اول آبان خبر داد و تاکید کرد این موضوع باید از طریق فدراسیون فوتبال کشورمان پیگیری شود.

این در شرایطی است که طبق اعلام فیفا، تمام باشگاه‌ها باید حدود یک هفته قبل از جام جهانی یعنی ۱۴(۲۳ آبان) نوامبر بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار بدهند و تیم ملی نیز باید اولین بازی خود در این مسابقات را روز ۲۱ نوامبر(۳۱ آبان) مقابل انگلیس برگزار کند.

هرچند تقویم مجارستان به دلیل صعود نکردن به جام جهانی در نیمه دوم آبان خالی است اما وضعیت برای تیم ملی ایران اینگونه نیست و البته اسکوچیچ در ماه‌های اخیر بارها به مدیران فدراسیون و تیم اعلام کرده در یک هفته باقی مانده  به جام جهانی حاضر نیست تیمش بازی دوستانه برگزار کند.

سرمربی تیم ملی برای جلوگیری از مصدومیت بازیکنانش حاضر نیست آنها یک هفته به بازی با انگلیس بازی دوستانه انجام بدهند و ظاهراً تاکنون هم درمورد بازی با مجارستان در نیمه دوم آبان نظر خود را اعلام نکرده است.

از طرفی برنامه ریزی در حوزه برگزاری بازی های دوستانه در حوزه اختیارات سرمربی، کادر اجرایی و فنی تیم ملی است و باید دید آنها نسبت به دیدار با مجارستان که صالحی امیری پیگیر آن بوده، چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

البته باید به این موضوع هم اذعان کرد که مصاف با مجارستانی که در لیگ ملت های اروپا دو بار انگلستان را مغلوب کرده و آلمان را متوقف کرده است و حریفی اروپایی محسوب می شود، بسیار اغوا کننده است.

منبع: فارس