شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#اوکراین#جدید#بروکسل

وعده جدید بروکسل به کی‌یف

بروکسل

رئیس کمیسیون اروپا وعده داد اطمینان دارد که اوکراین وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت می‌کند.

به گزارش مشرق، «اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه بار دیگر وعده بروکسل برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را تکرار کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «دویچه وله»، رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با شبکه «اِی‌آردی» آلمان گفت، اطمینان دارد که اوکراین وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت خواهد کرد.

فون در لین در این زمینه گفت: «قاطعانه باور دارم در زمینه حمایتی دریافت می‌کنیم، تصمیم مثبتی خواهیم گرفت. این یک تصمیم تاریخی است که شورای اروپا باید اتخاذ کند».

وعده‌های اتحادیه اروپا به اوکراین برای دریافت نامزدی عضویت در این نهاد اروپایی در حالی صورت می‌گیرد که کی‌یف از چند دهه پیش خواستار پیوستن به آن است.

روز جمعه در بحبوحه درگیری‌های اوکراین، فون در لین در اقدامی «نمادین» اعلام کرد که کمیسیون اروپا با پذیرش نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا موافقت کرده است.

با این حال این مقام اروپایی اعلام کرد، اوکراین برای تبدیل وضعیت نامزدی به عضویت کامل باید اصلاحات و اقدامات پیش‌نیاز را انجام دهد.

پس از موافقت کمیسیون اروپا با اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین، ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در نشست‌های پنجشنبه و جمعه این هفته در شورای اروپا به آن رأی خواهند داد.

به گفته سران اتحادیه اروپا از جمله رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان، تأیید نهایی و عضویت کامل اوکراین در این نهاد اروپایی ممکن است سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد.

روز گذشته (یکشنبه) «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت، ممکن است اتحادیه اروپا پیش از پیوستن اوکراین به آن، دچار فروپاشی شود

منبع: فارس