شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#خودرو#خرید و فروش

میزان مالیات خرید و فروش خودرو در سال ۱۴۰۱ + نحوه محاسبه

کدخبر: 503020
اقتصادنیوز: مالیات خرید و فروش خودرو معمولا معادل ۱ درصد ارزش یا قیمت آن است؛ بنابراین هرچقدر که خودروی شما گران‌تر باشد، مالیات بیشتری هنگام نقل و انتقال به شما تعلق می‌گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد دولت و تامین هزینه‌های شهروندی، دریافت مالیات از شهروندان است. در سال‌های اخیر قوانین مالیاتی جدید با نام مالیات خرید و فروش خودرو به وجود آمده که بسیاری از افراد جامعه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. همه کسانی که قصد خرید یا فروش ماشین دارند، اول از همه باید در سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو ثبت‌نام کرده و نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند. به‌این‌ترتیب امکان تعویض پلاک فقط با پرداخت مالیات فراهم می‌شود. اگر قصد خرید و فروش خودرو دارید، این مطلب برای شما نوشته شده است؛ چرا که در این بخش به نحوه پرداخت مالیات خرید و فروش خودرو می‌پردازیم.

 

مالیات نقل و انتقال خودرو در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ نحوه محاسبه مالیات خودرو

مبلغ مالیات نقل و انتقال خودرو مانند سایر مالیات‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولا به‌صورت درصدی محاسبه می‌شود. همه خودروها از مالیات یکسانی برخوردار نیستند و میزان مالیات آن‌ها تحت‌تاثیر عواملی مانند مدل و ارزش قیمتی خودرو است. مالیات خرید و فروش خودرو معمولا معادل ۱ درصد ارزش یا قیمت آن است؛ بنابراین هرچقدر که خودروی شما گران‌تر باشد، مالیات بیشتری هنگام نقل و انتقال به شما تعلق می‌گیرد. اگر میزان مالیات برایتان اهمیت دارد، هنگام فروش خودرو می‌توانید با محاسبه آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو برای پرداخت هزینه برنامه‌ریزی کنید.

 

استعلام میزان مالیات نقل و انتقال خودرو؛ گام اول برای پرداخت مالیات

در حال حاضر، پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت‌هایی مانند آیتول و همچنین سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو انجام می‌شود. ثبت‌نام و استفاده از سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو مراحل متعددی دارد که استعلام‌گیری را بسیار سخت و پیچیده می‌کند. ازهمین‌رو، سامانه خودروی من آیتول امکان استعلام میزان مالیات هنگام فروش خودرو را برایتان فراهم کرده است.

برای انجام این کار فقط کافی است وارد صفحه استعلام و پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در سایت آیتول شوید، سپس شماره پلاک، کد ملی مالک خودرو و همچنین شماره موبایلتان را وارد کنید. با کلیک روی دکمه «استعلام مالیات» مبلغ مالیات به شما نمایش داده خواهد شد. البته هنگام فروش خودرو باید برای پرداخت عوارض شهرداری خودرو و خلافی‌ها نیز برنامه بریزید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از طریق سامانه یکپارچه آیتول همه کارهای پرداختی خودرو را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

نحوه پرداخت مالیات خرید و فروش خودرو در سال ۱۴۰۱

 

پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو چگونه است؟

اگر تاکنون خودرویی فروخته‌اید، حتما می‌دانید که فرایند پرداخت مالیات از طریق سامانه دولتی مالیات نقل و انتقال خودرو تا چه حد زمان‌بر است. برای انجام این کار از طریق سایت رسمی باید بارها احراز هویت کرده و چندین بار نام کاربری و رمز عبور خود را در بخش‌های مختلف وارد کنید.

وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه، دریافت کد ۵ رقمی برای احراز هویت، وارد کردن اطلاعاتی مانند جنسیت، نام و نام خانوادگی و همچنین تعیین یک رمز عبور جدید از جمله مراحل رسیدن به صفحه پرداخت اینترنتی مالیات در سامانه دولتی مرتبط با آن است. در نهایت نیز باید از بین دو گزینه «نقل و انتقال» و «نو شماره» فیلد مربوط به اتومبیل خود را انتخاب کرده و سپس پلاک خودرو را وارد کنید. خوب است بدانید گزینه نقل و انتقال برای خودروهایی با پلاک انتظامی و باکس نو شماره مختص خودروهای وارداتی یا مزایده‌ای است.

همه این مراحل را با سرعت بیشتر و پیچیدگی کمتر می‌توانید در اپلیکیشن یا سامانه خودروی من آیتول طی کنید. امکان پرداخت آنلاین و تسویه حساب آنی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های سایت آیتول است که پرداخت مالیات بدون صرف وقت برای پر کردن فیلدهای متعدد را برایتان ممکن می‌کند. سامانه آیتول امکانات دیگری مانند مشاهده قیمت بیمه شخص ثالث و خرید انواع بیمه را در اختیار شما کاربران عزیز قرار می‌دهد.

https://lh3.googleusercontent.com/SsXpkURKX62b8YkTR2yECgtvgVTqymFsIwug9wsI88xTlBYfQ_GKK1z1QtFng7tubOGZoWMwDqj93aAQw-8a8x8IESbTftWauPBjaSrPfooHM6FEw63ZsWfPNlBFwhlHvCdwiapX4BQwsxi6sA

 

مزایای پرداخت مالیات خرید و فروش خودرو با کمک آیتول

آیتول قصد دارد تا محیط کاربری جدید و راحتی برای مالک‌های خودرو یا موتور سیکلت فراهم کند تا آن‌ها بتوانند در هر جایی و در هر زمانی پرداخت‌های مرتبط با وسیله نقلیه خود را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهند. با کمک سامانه یا اپلیکیشن خودروی من آیتول می‌توانید نسبت به خرید انواع بیمه شخص ثالث و بدنه، پرداخت عوارض خودرو، استعلام و پرداخت خلافی، پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی و حتی انجام کارهایی مانند معاینه فنی و تعویض پلاک غیرحضوری اقدام کنید.

استعلام و پرداخت مالیات خرید و فروش خودرو یکی از جدیدترین خدمات آیتول به شما کاربران عزیز است. با استفاده از این سامانه جامع برای پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

تسویه حساب آنی

مشاهده جزئیات مالیات

استعلام و پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو بدون نیاز به احراز هویت

پرداخت آنلاین

آیتول همچنین جدول مالیات خرید و فروش خودرو در سال ۱۴۰۱ را در اختیارتان می‌گذارد تا به‌راحتی بتوانید میزان مالیات خودرو را باتوجه‌به نوع و مدل آن محاسبه کنید.

پرداخت آسان و سریع مالیات خرید و فروش خودرو از طریق سامانه آیتول

ثبت‌نام، استعلام‌گیری و پرداخت مالیات خودرو از طریق سامانه دولتی مالیات نقل و انتقال خودرو فرایندی پیچیده و زمان‌بر است. ازهمین‌رو در این مطلب به معرفی سایت آیتول و نحوه پرداخت مالیات خرید و فروش خودرو از طریق آن پرداختیم. آیتول سامانه جامعی برای مدیریت امور مربوط به وسایل نقلیه شخصی از پرداخت عوارض گرفته تا خلافی و مالیات را برایتان فراهم کرده است. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره فقط کافی است از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ با کارشناسان آیتول در تماس باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.