شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد

قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در نشست خبری عنوان کرد؛

تمدن اسلامی گامی برای ظهور است

تمدن اسلامی گامی برای ظهور است

زرهانی گفت: مقدمه سازی و زمینه سازی برای ظهور از دیگر مواردی است که در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار دارد.تمدن اسلامی گامی برای ظهور است ودر این بنیاد در این زمینه ها اقداماتی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) همراه با آئین رونمایی از دوره مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه ۳۰ خردادماه با حضور احمد زرهانی قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست گفت: حجت الاسلام قرائتی در ابتدای دهه ۷۰ با چهار خطر روبرو شدند و اقداماتی را انجام دادند. ایشان نماز را با خطر کاهلی، قرآن را با خطر مهجوریت و زکات را با خطر فراموشی، مهدویت را خطر انحراف مشاهده کردند. با کمک صاحب نظران چهار نهاد ایجاد شد. مسئله زکات آن زمان به کمیته امداد واگذار شد و سه حوزه دیگر زیر نظرشان اداره می‌شود. مسئله مهدویت از اواخر دهه ۷۰ در یکی از حوزه‌های آموزش و پرورشی بنیان نهاده شد. در این راستا بنیاد فرهنگی مهدویت با اعتقاد بر اینکه فرهنگ مهدویت براساس آموزه‌های قرآن و عترت سازمان دهی و بازسازی شود، آغاز به کار کرد. در این حوزه قدم‌هایی برداشته شد. اولین قدم آموزش معارف مهدوی براساس اسناد متقن قرآنی و روایات بوده است.

قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود، گفت: کلاس‌ها و دوره‌های زیادی برگزار شد و در این راستا نسل جدید را با معارف مهدوی آشنا کردیم. در این زمینه کارهای متعددی انجام گرفت و در زمان کرونا، آموزش‌ها را به سمت مدرسه مجازی مهدویت بردیم. در این مدرسه برای مربیان، دانش آموزان، طلاب دوره‌های متفاوتی برگزار می‌شود. مرکز تخصصی مهدویت یکی از جریان‌هایی است که برای چندین طلبه دوره‌های آموزشی برگزار کرده است.

وی افزود: ۱۰ استان با یاری تعدادی از هنرمندان جشنواره‌های زیادی را برگزار کرده و استمرار هم خواهد داشت. دوره‌های آموزشی مهدویت برای دانشجویان، کارکنان دولت از دیگر مواردی بود که این بنیاد به آن همت گماشته است. در بیانیه گام دوم که از سوی رهبر انقلاب منتشر شد، سه نکته مهم حائز اهمیت است. سرمایه گذاری برای تولید علم که ایجاد زمینه برای خودکفایی علمی در زمینه انقلاب اسلامی علاوه بر تهدیدهای ناجوانمردانه و تحریم‌ها شاهد انقلاب علمی در کشور هستیم. دومین مسئله تمدن سازی نوین اسلامی است که نشان می‌دهد به ازای افول تمدن در غرب، رشد و شکوفایی خاصی را انقلاب اسلامی فراهم کرده است.

زرهانی تصریح کرد: مقدمه سازی و زمینه سازی برای ظهور از دیگر مواردی است که در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار دارد. اساساً تمدن اسلامی گامی برای ظهور است و در این بنیاد در این سه زمینه اقداماتی انجام شده است. ما در حوزه معارف اسلامی در حال توسعه هستیم و در این زمینه نیز نیم نگاهی به حوزه بین الملل داشته ایم. در این راستا برای توسعه معارف مهدوی، طلبه‌هایی از جامعه المصطفی در کشورهای عراق، پاکستان، لبنان، هند در ترویج و تولید علم به ما کمک می‌رسانند. در حوزه بستر سازی محققانی در حال انجام مطالعات و ایجاد زمینه‌هایی برای ابراز نظر بصری و نظری هستند. در حال تدوین یک راهبرد بلندمدت در حوزه آموزش و پژوهش و تربیت نیروی انسانی هستیم.

فارغ‌التحصیلی ۵۶۰ نفر در مرکز تخصصی مهدویت

حجت الاسلام محمدرضا نصوری معاونت تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در ادامه این جلسه گفت: رویکرد بنیاد پیراستن مهدویت براساس ریلی است که معارف مهدوی برای آن ایجاد کرده است. یکی از برنامه‌هایی که داشتیم کادر سازی و شبکه سازی است که جزو مأموریت‌های اصلی ما محسوب می‌شود. ۲۲ دوره در سطح ۳ و ۴ در سطح طلاب برگزار شده و ۵۶۰ نفر در مرکز تخصصی مهدویت در شهر قم فارغ‌التحصیل شدند.

وی افزود: تربیت نیرو یکی دیگر از اهداف این مرکز بوده که در حال حاضر ۳ هزار نفر در زمینه تخصصی مهدوی در قالب قرارگاه‌های انتظار حمایت محتوایی می‌شوند. کانال چشم به راه، رادیو مهدوی و سایت مهدویت و همچنین مدرسه مجازی مهدویت از فعالیت‌هایی است که برای تولید محتوا می‌تواند یاری رسان نیروهای ما باشد. این مدرسه آموزش‌های کوتاه مدت، تکمیلی و دوره‌های تخصصی برای اقشار مختلفی مانند روحانیون، ائمه جمعه، فرهنگیان در موضوعات مختلف مانند سبک زندگی را در دستور کار دارد. همچنین در ستاد اربعین حسینی، کارگروه مهدویت را تشکیل دادیم و عنوان‌هایی برای موکب ها و مبلغان در اربعین فراهم کردیم تا در شهرهای بصره، کوفه، نجف در حوزه مهدویت تبیین معارف مهدوی داشته باشند.

سپس در ادامه از دوره مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رونمایی شد گرچه هنوز این دوره به صورت کامل تدوین نشده است.

تمدن اسلامی گامی برای ظهور است