شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

انتقاد مصری ها از تحریم‌های غرب علیه روسیه

انتقاد مصری ها از تحریم‌های غرب علیه روسیه

دبیر انجمن صادرکنندگان مصر اعلام کرد که تبعات تحریم‌ها و افزایش قیمت کالاها در سراسر جهان در حال حس شدن است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس داده‌های پایگاه جهانی نظارت بر تحریم‌ها (Castellum.a ، روسیه از 22 فوریه تاکنون تحت تحریم های متعددی  قرار گرفته و طی 10 روز گذشته با پشت سر گذاشتن ایران، سوریه و کره شمالی به تحریم‌شده‌ترین کشور جهان تبدیل شده است.

محمدی قاسم دبیر انجمن صادرکنندگان مصر گفت: تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث ایجاد تورم و مشکلات اقتصادی در سراسر جهان شده است.

وی تأکید کرد: اختلال در تجارت بین‌الملل باعث شده تا قیمت نفت و دیگر کالاهای اساسی سر به فلک بکشد.

قاسم افزود: همه اینها در سراسر جهان در حال اتفاق افتادن است و به همه جهان آسیب زده است. مصر هم مانند دیگران در معرض این آسیب قرار گرفته است.

این مقام مصری افزود: اختلال پیش‌آمده ناشی از تحریم‌ها در روسیه به طور جانبی در حال آسیب زدن به مصر است. ما بزرگ‌ترین واردکننده گندم در جهان هستیم و روسیه و اوکراین اصلی‌ترین منبع ما برای تامین این کالای اساسی هستند، بنابراین این اختلال مشکلاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کرده است.

دبیر انجمن صادرکنندگان مصر گفت: تحریم راه درستی برای حل اختلافات نیست و ما باید از طریق همکاری با یکدیگر ریسک مشکلات ناشی از این اقدامات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به حداقل برسانیم و این ممکن است.

در پی این گزارش، با آغاز حمله روسیه به اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های زیادی از جمله تحریم‌هایی در زمینه امور مالی، انرژی و حمل‌ونقل و همچنین محدودیت‌های تجاری و فردی را اعمال کردند تا روسیه بهای اقتصادی سنگینی را بپردازد.

انتهای پیام