شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#ایران#زائران

سیاحت، زیارت و اقامت ارزان در سوئیت مشهد

سیاحت، زیارت و اقامت ارزان در سوئیت مشهد

مشهد دومین کلانشهر ایران شناخته می‌شود که هر ساله میزبان زائران و مسافران زیادی از سراسر دنیا است.

با انتخاب سوئیت مشهد در میان انواع اقامتگاه‌های مهمان پذیر این شهر شما موقعیت‌های مختلفی را در سطح شهر برای انتخاب محل اقامت در اختیار دارید؛ مثل سوئیت نزدیک حرم، سوئیت نزدیک بازار که با اجاره آنها هزینه و زمان کمتری برای تردد صرف خواهید کرد. با وجود شلوغی این شهر مشکلی از بابت اقامت نخواهید داشت و می‌توانید با اجاره سوئیت در مشهد برای یک سفر خاطره‌انگیز برنامه‌ریزی کنید.

سفر به مشهد با داشتن اطلاعات کافی از جاذبه‌های این شهر از شما یک تور لیدر می‌سازد تا بدون کمک کسی بهترین برنامه سفر را برای خودتان بچینید.
بعد از ورود به مشهد، مقصد اول هر مسافر، حرم امام رضا و زیارت آن است.
حرم امام رضا در نیمه شرقی شهر قرار دارد و مقبره امام رضا در مرکز حرم قرار گرفته و مساجد، آرامگاه‌ها، رواق، صحن‌ها و کتابخانه و موزه حرم اطراف آن را احاطه کرده‌اند.

نقاره زنی از آیین‌های قدیمی است که هر طلوع و غروب و همچنین در اعیاد و مراسم خاص ملی و مذهبی در حرم طنین انداز می‌شود.

جاذبه‌های تفریحی مشهد

یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری مشهد، پارک کوه سنگی است
بالا رفتن از صخره‌های سنگی این کوه‌ها فرصتی است تا کوه‌نوردی را در محیط شهری تجربه کنید و از آن بالا به تماشای شهر نورانی مشهد بنشینید.
همچنین در این پارک می‌توانید به بازار هنر مشهد، موزه بزرگ خراسان، شهر بازی تابستانی، جزیره پرندگان، انواع باغ‌ها (باغ ورزشی، باغ آرامگاه و باغ فرهنگی و پذیرایی) سر بزنید.

برای فرار از شلوغی و ازدحام اطراف حرم و پیدا کردن جایی که بتوان نفسی تازه کرد و لذت سکوت و آرامش را چشید، بهتر است به پارک وکیل آباد مشهد بروید.

نوبت می‌رسد به بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین شهربازی ایران با بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه.

سرزمین موج‌های آبی یک پارک‌ آبی بزرگ در مشهد و جزو اولین‌ پارک‌های آبی در ایران است که با داشتن دو بخش مجزا برای آقایان و بانوان به طور همزمان می‌توانید برای این تفریح مهیج برنامه‌ریزی کنید.

سیاحت، زیارت و اقامت ارزان در سوئیت مشهد

می‌توان شاندیز را دربند یا درکه‌ی مشهد دانست؛ منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا با رستوران‌های مجلل و معروف و غذاهای لذیذی که طعمش همیشه در خاطرتان می‌ماند.
تنوع غذاها و رستوران‌های شاندیز زبانزد خاص و عام است و از انواع کباب و دیزی گرفته تا آش رشته داغ و حتی بستنی سنتی و معروف مشهد را می‌توانید در شاندیز تست کنید.

طرقبه یک منطقه ییلاقی در ۳۰ کیلومتری مشهد است که با داشتن امکانات تفریحی متنوع و فضای طبیعی بکر همچنین رستوران‌های معروف یک روز به یادماندنی از سفر به مشهد را رقم میزند.

در مجموعه تفریحی چالیدره همه چیز برای ساختن یک روز خاطره‌انگیز فراهم است؛ از تفریحات مهیج مثل زیپ لاین، بانجی جامپینگ، تله سیژ، تله کابین و قایق‌های موتوری و پدالی گرفته تا لذت ماهیگیری و خوردن غذاهای خوشمزه در رستوران‌های آن.

روستای کوهستانی کنگ علاوه بر معماری متفاوت و پلکانی‌اش، به چشمه‌ها و رودخانه‌های پرآب و درختان پربار میوه‌اش هم معروف است و بخش متفاوتی به سفر شما اضافه خواهد کرد.

روستای عنبران مشهد مکانی برای خوشمزه گذرانی است که آن را به عنوان خوش‌عطرترین روستای اطراف مشهد می‌شناسند.
برای رسیدن به این روستای ییلاقی و دل‌انگیز باید ۲۶ کیلومتر از مشهد فاصله بگیرید تا در فاصله ۱ کیلومتری طرقبه آن را ملاقات کنید.

اما نوبت می‌رسد به بهشت گمشده مشهد یعنی روستای اخلمد با طبیعت بی‌نظیر و آبشار چشم‌نوازش.
روستای اخلمد حال و هوایی سنتی دارد و با داشتن چندین آبشار گردشگران زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند.
آبشار اصلی اخلمد حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد و حتی در زمستان با وجود یخ بستن منظره تماشایی و بی‌نظیری را خلق می‌کند.

غذاهای محلی مشهد

سیاحت، زیارت و اقامت ارزان در سوئیت مشهد

مشهد غیر از شیشلیک غذاهای محبوب و معروف دیگری هم دارد که می‌توانید نوع مرغوب و خوشمزه آن‌ها را در رستوران‌های سنتی مشهد پیدا و نوش جان کنید.
شله مشهدی که حتما اسمش را شنیدید، یکی از غذاهای سنتی با ارزش غذایی بالاست که از گوشت و حبوبات درست می‌شود و مشهدی‌ها از آن در مراسمات سوگواری و نذری‌هایشان هم استفاده می‌کنند.
آش لخشک مشهدی،آش ماستی، دیگچه، یتیمچه مشهدی، کوکو شیرین، اشکنه، چنگالی، چلو ماهیچه و دیزی سنگی از دیگر غذاهای محلی مشهد است.

رستوران‌های معروف مشهد

یکی از رستوران‌های قدیمی و خوشنام مشهد از نگاه هر توریست داخلی و خارجی رستوران پسران کریم است.
شعبه اصلی این رستوران که در دهه گذشته افتتاح شده در برج آلتون خیابان دانشگاه قرار گرفته و شعبه دوم آن هم در بلوار خیام و با فاصله کمی از مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد.
طعم غذاهای این رستوران مخصوصا چلو ماهیچه معروفش تا آخر عمر زیر زبانتان خواهد ماند.

این رستوران یکی از رستوران‌های پرسابقه‌ی مشهد است که ۴ شعبه دارد و بزرگ‌ترین شعبه آن را در شاندیز پیدا خواهید کرد.

اگر به دنبال یک رستوران با غذاهای خوشمزه در نزدیکی حرم می‌گردید که بعد از زیارت غذایی لذیذ میل کنید می‌توانید به رستوران الماس که در مجموعه هتل الماس قرار دارد سر بزنید.

اقامت در مشهد

بسیاری از مسافران مشهد، طول روز را به زیارت و گشت زنی در شهر مشهد اختصاص می‌دهند و به دنبال داشتن محل اقامتی صرفا برای استراحت و گذراندن شب هستند.
در نتیجه سوئیت در مشهد بهترین انتخاب برای این افراد است چون هم هزینه کمتری برای مسافر دارد هم با وجود امکانات رفاهی، اقامت با کیفیتی را تجربه خواهند کرد.

مراکز خرید و بازارهای مشهد

اما نوبت می‌رسد به بخش لذت‌بخش سفر یعنی خرید که می‌تواند یادگاری از مقصد را تا همیشه برایتان زنده کند.

یکی از مراکز خرید لوکس مشهد برای خرید و تفریح که حتما در آن به شما خوش می‌گذرد، مرکز خرید الماس شرق است.
در الماس شرق می‌توانید پوشاک، صنایع دستی، کیف و کفش، ترمه، موبایل، لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی فرش بخرید.
تفریحات مختلفی مثل سینما ۵ بعدی، آکواریوم شهر دریایی، سرزمین عجایب هم در انتظار شماست.

سیاحت، زیارت و اقامت ارزان در سوئیت مشهد

مرکز خرید آرمان فقط یک مجتمع تجاری نیست بلکه امکانات دیگری هم دارد مثل شهربازی کودکان و آبشار و مجسمه و درختان نخل و چنار داخل مرکز خرید که آن را متفاوت کرده است.

سخن آخر

شهر مشهد با وجود حرم امام رضا (ع) یکی از گردشگری‌ترین شهرهای ایران است و به همین دلیل از امکانات متنوع تفریحی، گردشگری، اقامتی و غیره برخوردار است. در ضمن، در سایت جاجیگا می‌توانید انواع ویلا، کلبه، سوئیت، هتل آپارتمان و اقامتگاه را مشاهده و قبل از حرکت به مقصد، جهت اطمینان خاطرتان، نسبت به اجاره جهت اقامت در مشهد بپردازید.