شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#جام جهانی#قطر#فوتبال آسیا

مدرس استرالیایی AFC: از نگاه ما هیچ فرقی بین جام جهانی و تورنمنت‌های دیگر نیست

مدرس استرالیایی AFC: از نگاه ما هیچ فرقی بین جام جهانی و تورنمنت‌های دیگر نیست

مدرس استرالیایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تأکید کرد، هیچ فرقی بین جام جهانی و تورنمنت‌های دیگر وجود ندارد و مقررات امنیتی گذشته در قطر به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هیثم چامیز مدرس استرالیایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در حاشیه‌ مراسم کارگاه آموزشی افسران امنیتی باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال اظهار داشت: در این کلاس‌ها بحث‌هایی برای ‌برگزاری بهتر مسابقات مطرح می‌شود، در طول دو روز سمینار درباره وظایف افسران امنیتی و همچنین مسائلی مانند هماهنگی اسکورت تیم‌ها از هتل و فرودگاه تا ورزشگاه توضیح داده خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تدابیری اندیشیده شده است که مسابقات فوتبال در سراسر دنیا بدون تأخیر و بروز مشکل با آرامش برگزار شود، گفت: مهمترین موضوع این است که از بروز اتفاقات پیشگیری شود و دیگر به وجود نیاید. به خاطر همین هم هست که ما می‌گوییم نقش افسران امنیتی مهم است و باید آگاهی محیطی داشته باشند و بدانند که چه اتفاقاتی می‌افتد. در همین چند وقت اخیر ورود تماشاگران به زمین مسابقه زیاد اتفاق افتاده است و ما سعی می‌کنیم این اتفاقات را از بین ببریم.

مدرس استرالیایی AFC در پاسخ به این سؤال که «چه اقدامات امنیتی برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 انجام شده است؟»، خاطر نشان کرد: از نگاه ما هیچ فرقی بین جام جهانی و تورنمنت‌ها و لیگ‌های دیگر نیست و همان مقررات امنیتی مدنظر در مسابقات گذشته را در جام جهانی هم اجرا می‌کنیم. کنترل ورودی و خروجی ورزشگاه‌ها، کنترل بلیت‌های تقلبی و ... باید پیش‌بینی شود.

چامیز در پاسخ به این پرسش که پیش از این برای برگزاری مسابقات بین‌المللی در ایران حضور داشته است یا خیر، تصریح کرد: این برای بار دوم است که به ایران آمده‌ام. اولین بار در فینال لیگ قهرمانان آسیا و مسابقه پرسپولیس - کاشیما به ایران آمده بودم.

وی در واکنش به این موضوع که خیلی از باشگاه‌های عربستانی معتقدند که به دلیل عدم امنیت حاضر به حضور در ایران نیستند، آیا او به‌عنوان نماینده AFC در دو باری که به ایران آمده است با مشکلی مواجه شده است یا خیر، یادآور شد: این موضوع چیزی نیست که من بخواهم درباره آن نظری بدهم، ولی در هر کشور دیگری هم ممکن است این مشکلات به وجود بیاید و باید حل شود، ولی در این خصوص من نمی‌توانم نظری بدهم. ما تمام سعی‌مان این است که در AFC و فیفا این مشکلات را در تمامی کشورها به حداقل برسانیم و دائماً با بخش حراست فدراسیون‌ کشورهای مختلف در تماس هستیم.

 

انتهای پیام/