شهر خبر

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

هیچ تعللی در راه‌اندازی منطقه آزاد اردبیل مورد قبول نیست

هیچ تعللی در راه‌اندازی منطقه آزاد اردبیل مورد قبول نیست

اردبیل- نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد جزو مطالبات اصلی مردم بوده و هیچ تعللی در راه اندازی آن مورد قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد جز مطالبات اصلی مردم است، اظهار کرد: مصوبه مجلس در خصوص ایجاد مناطق آزاد در کشور که شامل منطقه آزاد اردبیل نیز می‌شود قابل اجراست و هیچ تعللی در این باره مورد قبول نیست.

وی خواستار رفع بلاتکلیفی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل شد و گفت: زیر ساخت‌های لازم برای راه اندازی آن در استان فراهم شده و امید است ایجاد آن به رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه منجر شود.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس بیان کرد: راه اندازی منطقه آزاد توان صادرات محصولات کشاورزی استان را به سه میلیون تن افزایش می‌دهد که با تمام تلاش و جدیت، سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا هر چه سریع‌تر مردم استان از ثمره منطقه آزاد بهره‌مند شوند.

بدری مزایای مناطق آزاد را برای سرمایه‌گذاران متنوع اعلام کرد و گفت: بهره‌مندی از مزایای معافیت‌های بیمه‌ای، گمرکی و مالیاتی می‌تواند زمینه‌ساز تحول و توسعه استان در سال‌های آینده باشد.

وی ادامه داد: مقرر شده منطقه آزاد در یک نقطه استان ایجاد و بعد سه نقطه دیگر هم به آن ملحق شود که هنوز اقدام خاصی در این باره صورت نگرفته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این برخورداری از انواع معافیت‌های مالیاتی، امکان ورود ماشین‌آلات و قطعات و مواد اولیه برای صنایع منطقه بدون عوارض گمرکی از دیگر مزایای ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل است.