شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فدراسیون فوتبال#فوتبال ایران

رئیس کمیته تعیین وضعیت:

قرارداد باشگاه‌های بدهکار ثبت نمی‌شود/ سقف قرارداد نداریم

قرارداد باشگاه‌های بدهکار ثبت نمی‌شود/ سقف قرارداد نداریم

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: در نظر گرفتن سقف قرارداد در فوتبال ایران نتایج مطلوبی نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید نورشرق درباره قرارداد باشگاه‌ها و بازیکنان در فوتبال ایران و احتمال برقرار کردن قانون سقف قرارداد گفت: روال فصل‌های قبل نشان داده است در نظر گرفتن سقف نتایج مطلوبی به دنبال نداشته است و باعث نوعی تفاوت در باشگاه‌های مختلف شده است. بنا را بر این گذاشتیم باشگاهی که دارای سابقه بدهی با احکام قطعی است، امکان ثبت قرارداد را نداشته باشد.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال که با برنامه تهران ورزشی گفتگو می‌کرد، ادامه داد: دو موضوع مهم قابل توجه است. صرفنظر از مباحثی که مطرح می‌کنیم، یک قرارداد و تعهدی بوده است که حقوق طرف در زمان مقرر پرداخت بشود. همینطور مسئله‌ای به نام مجوز حرفه‌ای داریم که نتایج بد عدم رعایت آن را دیدیم. ما یک الزامات دیگری هم داریم. باید این وضعیت مالی شفاف باعث بشود باشگاه قراردادش را ثبت کند و بازیکن جدید بگیرد.

نورشرق افزود: وقتی تعهدات معوقه دارید و تعهدات جدید ایجاد می‌کنید، قطعاً وضعیت فصل بعد بهتر نخواهد بود. این پیش بینی باعث می‌شود ما موضع قاطعی را بگیریم که حداقل از لحاظ فدراسیون بگوییم هر قراردادی می‌خواهی ببندید، ولی باید وضعیت مالی را مشخص کنید. این به نفع خود باشگاه‌ها است.

وی تاکید کرد: نباید تفاوتی بین دیون داخلی و دیون خارجی باشد. نتیجه برخورد یکسان این است که دیگر شما قراردادی خارج از بودجه نمی‌بندی ولی اگر بدانی مماشات می‌شود ممکن است قراردادی ببندی که به تعهدت عمل نکنی.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال همچنین با بیان اینکه اخطارهای لازم به باشگاه‌های دارای بدهی داده شده است، از نام بردن این باشگاه‌ها خودداری کرد.