شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرا

اعتراف یک اصولگرا به عملکرد ناموفق دولت/ استعفای فاطمی‌امین به نفع دنیا و آخرتش است

کدخبر: 502954
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت در زمینه افزایش قیمت‌ها، گرانی روز افزون و تهیه مسکن عملکرد موفقی نداشت و باید هرچه سریع‌تر از وزیری مقتدر و با برنامه برای حل مشکلات موجود استفاده کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در پاسخ به این  سوال با توجه به آنکه یک سال از انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم می‌گذرد، چقدر توانسته به وعده‌ها و شعارهایی که در زمان انتخابات داده عمل کند و اگر به بعضی از وعده‌ها عمل نکرده علت آن چیست، گفت: دولت‌هایی که با انتخاب اکثریت مردم و با تنفیذ ولایت فقیه و موارد قانونی به صحنه می‌آیند، دولت منتخب مردم بوده و در نظام هم مسئولیت دارند و زمانی که از هر سلیقه‌ای بر سر کار می‌آیند می‌خواهند در کارشان موفق و به مردم خدمت کرده و رضایت آنان را به دست بیاورند. 

وی افزود: ما در کشور با چندین مسئله گوناگون مواجه هسیتم که یکی از آن‌ها حرکت نظام به طرف تثبیت آن بود که از دولت مهندس بازرگان تا به امروز که دولت آقای رئیسی بر سر کار است، ادامه دارد. تثبیت نظام از نظر حاکمیت و دولت برقرار مانده و هر دولتی به غیر از دوره شهیدان رجایی و باهنر که به مقام شهادت رسیدند طبق نظم و قانون دوره‌های خود را با سلایق مختلف گذارندند و از نظر نظامی در برابر استکبار، آمریکا و کشورهای دیگر، به اقتدار سیاسی در جهان و اقتدار در مسائل به فرهنگی رسیده است. تمام دولت‌ها هم در رسیدن به این اقتدار ولو اجرشان را به باد داده باشند، باز هم سهم مهمی دارند. 

بادامچیان تصریح کرد: دولت آقای رئیسی در این یک سال توانسته چارچوب نظام را با قدرت در اختیار داشته باشد و اداره کند و به تدریج برای حل مشکلات سنگینی که از دوره‌های قبل مانده بود کارش را آغاز کرد. مسئله کرونا، واکسن و همچنین عادی کردن و معالجه کردن این بیماری، از مهم‌ترین کارهای موفقیت‌آمیز دوره ایشان بود. مثل همیشه برخی می‌خواهند این مسائل را بی‌ارزش کنند در حالی که در دنیا این مسئله همچنان پابرجاست اما ایران توانست با دانش خود ماسک و واکسن تولید کرده و با توزیع آن میان مردم موفقیتی بزرگ به دست بیاورد. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نوع حکومت و دیدگاه آقای رئیسی را قبول دارم. او انسانی متدین، پرکار، سالم، خستگی‌ناپذیر و دلسوز است و به صورت جدی می‌خواهد کار کند و همه این را قبول دارند و هیچ کس نیست که خلاف آن را بگوید. از نظر ذهنی او در خط اصلی انقلاب است که چپ و راست نیست، غرب‌زدا و غربگرا نیست و عضو گروه افراطی‌ها هم نیست. وی از تشریفات خودداری کرده و با مردم همراه بوده و همواره با آنان صحبت می‌کند و این‌ها از نکات مثبت دولت ایشان است. 

بادامچیان مطرح کرد: از نظر کاری در دولت، ایشان در مسائل زیربنایی اقتصادی از نظر صادرات غیرنفتی و صادرات نفتی مانند گاز، نفت موفق بوده، حضور در صحنه‌های بین‌المللی مانند پیمان شانگهای هم نقطه مثبتی است. 

وی افزود: اما در مسئله قیمت‌ها دولت ایشان موفق نبود. متاسفانه به علت آنکه دو وزیر ایشان یکی آقای عبدالملکی که در وزارت کار عملکرد مثبتی نداشت و احساس کرد که نمی‌تواند کار کند و باید فرد دیگری به جای او بیاید، استعفا داد و دوم عملکرد منفی آقای فاطمی امین در وزارت صمت است که نتوانست از بالا رفتن قیمت‌ها، تنظیم بازار و گرانی روز افزون و بی‌برنامگی که امروز مردم دچار مشکلات اقتصادی و گرانی هستند جلوگیری کند. هرچه زودتر آقای فاطمی امین استعفا دهند به نفع دنیا  آخرتش خواهد بود. البته از تصمیم استعفای آقای عبدالملکی هم تقدیر می‌کنیم. 

بادامچیان در ادامه تصریح کرد: دولت نتوانست در مسئله مسکن کار مثبتی انجام دهد. علت آن به سه دلیل برمی‌گردد؛ دلیل اول آن است که گرانی‌هایی که در دولت قبل ایجاد شد، به این زودی به قیمت سابق خود برنمی‌گردد. گرانی بی‌جهت مصالح ساختمانی که وزیر در این مسئله ناکاربلدی و کوتاهی کرده است. دلیل دوم، مربوط به حاشیه‌نشینی بی‌خود است که قبلا این موارد را سامان می‌دادند اما این کار انجام نشده است. نکته بعدی مربوط به شبکه سودجوها است که آن‌ها به دنبال منافع شخصی خود هستند و نمی‌گذارند قیمت‌ها پایین بیاید. به همین دلیل در این موضوع نیازمند یک وزیر مقتدر هستیم تا بتواند با سیاست‌های دقیق این شبکه‌ها را تضعیف کرده و نگذارد قیمت‌ها افزایش یابد. 

وی مطرح کرد: برخی از وزارتخانه‌ها مانند وزارت امور خارجه خوب کار کردند و آقای امیرعبداللهیان توانسته مواضع دولت و جمهوری اسلامی را محکم حفظ و از آن دفاع کند. او ارتباطات خوبی با کشورهای مختلف برقرار کرده و رفت و آمدهای بسیاری داشته که نقطه مثبتی در کارنامه او ثبت شده است. بنابراین اگر دولت بتواند در زمینه‌هایی که ضعف وجود داردر، فکر جدی داشته باشد و سعی کند گرانی را حل و درآمد و هزینه مردم را جور کند، می‌تواند یک دولت موفق و قوی نامیده شود. 

اسدالله بادامچیان درباره نحوه تعامل دولت و مجلس در طول یک سال گذشته و اینکه اگر این تعامل کافی نیست چه راهکارهایی برای بهبود آن وجود دارد، گفت: این سوال را باید نمایندگان مجلس جواب دهند و نمی‌خواهم خیلی وارد این موضوع شوم. بنده معتقدم که باید این روابط تقویت شود و اعتقاد دارم که مجلس نیاز به تحول دارد تا ذهنیت‌های گروه‌هایی که در آن وجود دارد، تغییر کند تا بتوانند یک کار قوی و با برنامه را پیگیری کنند. در مجموع عملکرد مجلس خوب است نه اینکه بگوییم مجلس مفیدی برای نظام نیست نه! اما امیدواریم نمایندگان در مدت دو سال باقی مانده بتوانند یک کار جدی انجام دهند. 

بادامچیان در پاسخ به این سوال که نمره شما به عملکرد کابینه آقای رئیسی چند است، گفت: اهل نمره دادن نیستم و این کار را مفید نمی‌دانم. چون هر وزیر دولت یک سبکی دارد و بخش‌های گوناگون آن با هم فرق دارد و نمی‌توان نمره داد. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای آنکه عملکرد دولت در سال‌های آینده نسبت به امروز بهتر شود چیست، گفت: دولت باید از نظریات صاحب‌نظران، کارشناسان تجربه آموخته و مدیران کارآمد استفاده کند که در صورت استفاده از آنان می‌تواند مشکلات را حل کند. بنابراین مشکل در اینجاست. در گذشته، شاه سلطان حسین هم وضعیت کشور را به هم ریخت و نادرشاه توانست ایران را با همان موقعیت و وضعیتی که وجود داشت، به صورت یک قدرت عظیم در بیاورد.  

وی افزود: اگر ما وزیر قوی نگذاریم، وضعیت به همین شکل خواهد ماند. به همین دلیل اگر از وزیر مقتدر، با‌برنامه و خستگی‌ناپذیر استفاده کنند قطعا موثر خواهد بود و کارها پیش خواهد رفت. اما متاسفانه برخی از دوستان حاضر نیستند غیر از دوستان خود از نظریات دیگرانی که تجربه کامل دارند، استفاده کنند. به همین دلیل افراد شایسته‌ای که به دنبال مقام و جایگاه نیستند، طبیعتا از این جایگاه‌ها محروم می‌مانند. بنابراین می‌شود با همفکری، همدلی و دست در دست همدیگر، این مسائل و مشکلات را حل کرد.