شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال آینده#درس#خودروسازی#هند#مدیران#ایرانی

درس خودروسازی هند به مدیران ایرانی

درس خودروسازی هند به مدیران ایرانی

خودروسازی هند برخلاف شرکت های ایرانی به جای قالب کردن محصولات از رده خارج بنزینی به فکر داخلی سازی خودروهای برقی فولکس واگن تا ۵ سال آینده است.

به گزارش تحریریه، در حالی که دو خودروساز داخلی به فکر گذاشتن چوب لای چرخ رقابت با خودروهای خارجی و واردات هستند دیگر کشورهای جهان به فکر ۵ تا ۱۰ سال آینده خود هستند زیرا روندهای تحمیلی بازار و گرایش به سوی خودروهای سبز آنها را وا می دارد تا برای آینده نزدیک برنامه ریزی کنند.

درحالی که ایرانخودرو و سایپا به فکر برداشتن و گذاشتن زه یا اضافه کردن رینگ آلومینیومی یا صندوق دار یا وانت کردن خودروهای بنزینی از رده خارج جهان هستند، شرکت های هندی با دومین خودروساز بزرگ جهان برای داخلی سازی خودروهای برقی مذاکره می کنند و با چانه زنی ساخت مهمترین بخش های این خودروهای روز را برعهده می گیرد.

این در حالی است که خودروسازی هندوستان به هیچ عنوان سابقه و تجربه کاری ایران در این صنعت را ندارد اما این کشور مدیران ارشد دلسوزی دارد که به جای سرکیسه کردن مردم و پرکردن جیب مدیران رانتی صنعت خودرو با سرکار گذاشتن ایرانی ها از طریق قرعه کشی لاتاری، به فکر آینده رو به رشد هندوستان و کاهش اثرات زیست محیطی و آمار تلفات خودرویی در این کشور هستند.

تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» نوشت، فولکس واگن به دنبال آن است که نخستین خودروی الکتریکی خود به عنوان  ID.۴ را در سال آینده در هند به فروش برساند. از نگاه کارشناسان شرکت فوق، این کشور آسیای جنوبی برای پذیرش سریع تر وسایل نقلیه سبز به شدت تحت فشار قرار دارد.

«آشیش گوپتا» مدیر برند خودروهای سواری فولکس واگن در هند، در مصاحبه‌ ای گفت: این خودروساز آلمانی آزمایش ID.۴ را در ماه سپتامبر برای قابلیت‌ های فنی آن و در صورت نیاز به هرگونه سازگاری با شرایط آب و هوایی محلی آغاز خواهد کرد.

Sponsored Feature: Delighting Customers – VW India - autoX

وی تصریح کرد که پس از پایان آزمایش، این شرکت در سال آینده تعداد محدودی از خودروی الکتریکی را وارد خواهد کرد.

گوپتا گفت: از آنجایی که دولت هند به خودروسازان اجازه می دهد تا تنها ۲۵۰۰ خودرو را بدون تاییدیه وارد کنند، فولکس واگن سبد جهانی برقی خود را وارد کشور خواهد کرد تا بازار آن را آزمایش کند.

او گفت اگرچه شرکت فولکس واگن مایل است همه ۲۵۰۰ دستگاه را به سرعت وارد کند، اما در دسترس بودن وسایل نقلیه در سراسر جهان به دلیل بدتر شدن محدودیت های زنجیره تامین یک نگرانی است.

گوپتا گفت: فولکس واگن انتظار دارد مونتاژ محلی خودروهای الکتریکی خود را در هند در حدود سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۷ آغاز کند.

وی تصریح کرد تا آن زمان خودروساز برجسته آلمانی ساخت باتری‌ های خودروهای سبز را که مهمترین و  گران ‌ترین جزء خودروهای برقی هستند، در خاک هند نهایی می کند و خودروهای تولیدی در آن زمان با باتری های ساخت داخل کشور روانه بازار می شوند.

پایان/