شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کلینتون#هیلاری کلینتون

انتقاد تند هیلاری کلینتون از مکرون

کدخبر: 502846
هیلاری کلینتون گفت: وقتی می گوئیم نمی خواهیم روسیه را تحقیر کنیم، رک و پوست کنده بگویم، به نظر می رسد این گفته منسوخ شده باشد. پوتین مدت ها قبل از خط قرمز عبور کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا از موضع امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در قبال مسکو انتقاد کرد و موفقیت نهایی در جنگ اوکراین را شکست ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دانست.

به گزارش راشاتودی، کلینتون در سخنانی مکرون را نکوهش کرد.

مکرون پیشتر گفته بود که نباید روسیه را تحقیر کرد تا روزی که جنگ تمام شود، بتوانیم راهی از طریق کانال های دیپلماتیک بسازیم.

کلینتون در پاسخ به این سخنان گفت: متقاعد شده ام که این نقش فرانسه است که یک قدرت میانجیگر باشد.

وی افزود: وقتی می گوئیم نمی خواهیم روسیه را تحقیر کنیم، رک و پوست کنده بگویم، به نظر می رسد این گفته منسوخ شده باشد. پوتین مدت ها قبل از خط قرمز عبور کرده است.

کلینتون ادامه داد: به نظر من، موفقیت نهایی شکست پوتین است و در این مورد تنها با رئیس جمهوری زلنسکی و دولت وی موافقم که خواستار عقب نشینی کامل از قلمروهای اشغالی در اوکراین هستند.

براساس این گزارش، کلینتون عضوی از بدنه قدیمی حزب دموکرات است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را مورد سرزنش قرار می دهند.

پوتین ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.