شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#شفافیت#مجلس

حدادی در تشریح جلسه کمیسیون شوراها:

ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه بررسی شد

ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون، ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها بررسی شد.

علی حدادی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات جلسه امروز (یکشنبه، ۲۹ خرداد ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی که با حضور هادی عضو حقوقدان شورای نگهبان برگزار شد، گفت: امروز بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها جهت تأمین نظر شورای نگهبان در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جلسه ایرادات مربوط به ماده یک که بیشتر اصلاح عباراتی بود، انجام شد و آنچه مربوط به ماده ۲ و ادامه طرح می‌شد، به دلیل نیاز به کار کارشناسی به کارگروه مربوطه ارجاع شد تا ظرف مدت یک هفته بررسی شده و هفته آینده دوباره در کمیسیون بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماده یک طرح درباره شفافیت مجلس بود که ایراد خاصی نداشت، ماده ۲ درباره وزارتخانه‌ها و هیئت وزیران و ماده ۵ و برخی مواد دیگر نیز که مربوط به قوه قضائیه و نهادهای تابعه آن بود، نیاز به برخی اصلاحات داشتند که کارگروه آن را به سرعت پیگیری و کارشناسی می‌کند تا نظر شورای نگهبان نیز در این خصوص تأمین و ایرادات این طرح رفع شود.