شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسلمانان

نخست وزیر تشکیلات خودگردان:

«شیرین ابوعاقله»حلقه اتصال بین عرب ها و مسلمانان با جهان خارج بود

«شیرین ابوعاقله»حلقه اتصال بین عرب ها و مسلمانان با جهان خارج بود

«محمد اشتیه»با بیان اینکه شیرین ابوعاقله حلقه اتصال بین عرب ها و مسلمانان با جهان خارج بود تأکید کرد که ابو عاقله به شاهدی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی کیفری تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «شیرین ابوعاقله» حلقه اتصال بین عرب‌ها و مسلمانان با جهان خارج بود.

اشتیه ادامه داد: شیرین ابوعاقله به شاهدی در دیوان بین المللی کیفری علیه جنایات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: ما گلوله‌ای را که ابو عاقله به آن به شهادت رسید به اسرائیل تحویل نمی‌دهیم و حتی خواهان تحویل گرفتن اسلحه‌ای هستیم که اسرائیل با آن به ابوعاقله شلیک کرده است.

اظهارات نخست وزیر تشکیلات خودگردان در حالی است که شبکه خبری الجزیره چند روز پیش تصاویر گلوله‌ای را که منجر به شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شد، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، شبکه خبری الجزیره افزود که تحلیل و بررسی این شبکه که با استناد به نظرات کارشناسان نظامی انجام شده حاکی است که گلوله مورد استفاده در ترور شیرین ابوعاقله از نوع ضد زره بوده است.

بررسی‌های الجزیره همچنین نشان می‌دهد که گلوله مورد اصابت به این خبرنگار فلسطینی، کالیبر ۵.۶۵ میلیمتری بوده است که از سوی نظامیان اشغالگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق تحقیقات الجزیره، این گلوله از یک اسلحه مدل M۴ شلیک شده است.

از سوی دیگر رئیس دفتر بخش فلسطین و اسرائیل در سازمان دیده بان حقوق بشر به شبکه خبری الجزیره گفت: تمام ادله حاکی است که این گلوله از سوی یک نظامی اسرائیل شلیک شده است.

گفتنی است، ۱۱ ماه مه گذشته، شیرین ابوعاقله خبرنگار ۵۱ ساله شبکه خبری الجزیره در جریان پوشش خبری زنده یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید. قتل این خبرنگار با واکنش‌های شدید بین المللی و گروه‌های فلسطینی مواجه شد.