شهر خبر

ائتلاف دولت قانون:

اظهارات پمپئو درباره فرودگاه بغداد، نقض حاکمیت ملی عراق است

اظهارات پمپئو درباره فرودگاه بغداد، نقض حاکمیت ملی عراق است

ترکی العتبی از اعضای ائتلاف دولت قانون عراق، خواستار پیگیری اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیرخارجه سابق آمریکا درباره اشراف اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا بر فرودگاه بین‌المللی بغداد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المعلومه، «ترکی العتبی» از اعضای ائتلاف دولت قانون، امروز یکشنبه گفت: اظهارات مایک پمپئو وزیرخارجه سابق آمریکا درباره سیطره اطلاعاتی بر فرودگاه بین المللی بغداد، بیانگر نقض آشکار حاکمیت ملی عراق است.

العتبی تاکید کرد: اظهارات پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا که حجم بالای نفوذ اطلاعاتی و استقرار جاسوسان مرتبط به آمریکا در فرودگاه بین المللی بغداد را فاش ساخته، نیازمند تحرک جدی دولت عراق است تا عاملان این نفوذ اطلاعاتی و جاسوسی، تحت پیگرد قرار گرفته و بازداشت شوند.

وی افزود: این سخنان از سوی مایک پمپئو از این جهت حائز اهمیت است که شامل ارائه جزئیاتی دقیق درباره حادثه ترور رهبران مقاومت در فرودگاه بین المللی بغداد است.

العتبی افزود: آنچه در فرودگاه بغداد رخ داد نقض آشکار حاکمیت ملی عراق بود، که موجب شهادت فرماندهان بزرگی شد که سهم مهمی در آزادسازی شهرهای عراق از دست گروه تروریستی داعش داشتند.

عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: آنچه که پمپئو فاش ساخته بر ما لازم می‌دارد که در مساله امنیت فرودگاه‌های عراق بازنگری کنیم، چرا که آن گونه که به نظر می‌رسد این فرودگاه‌ها به محفلی امن جهت جولان سرویس‌های جاسوسی بین المللی به ویژه آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا اخیراً در سخنانی، نکاتی مهم درباره حمله آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد که منجر به شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شد، را فاش کرده بود. وی از استقرار سه تیم اطلاعاتی وابسته به آمریکا در داخل فرودگاه و خیابان فرودگاه بغداد در جریان این حادثه خبر داده بود.