شهر خبر

افتتاح مرکز داوری، میانجی‌گری و صلح و ورزش با حضور رئیس قوه قضائیه و وزیر ورزش و جوانان

افتتاح مرکز داوری، میانجی‌گری و صلح و ورزش با حضور رئیس قوه قضائیه و وزیر ورزش و جوانان

بنیامین شکوه‌فر معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌ها از افتتاح مرکز داوری، میانجی‌گری و صلح و ورزش جمهوری اسلامی ایران با حضور رییس قوه قضاییه و وزیر ورزش و جوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بنیامین شکوه‌فر در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درباره افتتاح این مرکز اظهار کرد: حفظ شأن و جایگاه ورزشکاران، تسریع در حل و فصل اختلافات، کاهش هزینه‌های رسیدگی، کاستن از بار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، افزایش دامنه اجرای احکام در سطح بین‌المللی، ارتقای سطح دانش کارشناسی و فنی در فرایند رسیدگی به حل و فصل اختلافات نظام ورزش کشور از جمله مواردی است که در راستای اجرای مفاد بند ۶ قسمت الف ماده ۴ قانون «اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان» مورد توصیه مؤکد است. در این مسیر انتظام و ساماندهی هر چه بیشتر نظام حقوق ورزشی کشور، تشکیل مرکز داوری و صلح در ورزشی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بوده است.

وی در ادامه درخصوص تبیین فعالیت‌ها و هدف تأسیس این مرکز گفت: ضرورت حل و فصل اختلافات ورزشکاران توأم با رعایت شأن و منزلت اجتماعی ایشان، سرعت و دقت بالای کارشناسی و هزینه پایین رسیدگی، لزوم اجرای تکالیف قانونی دولت در معنای عام کلمه ناظر به توسعه و گسترش فرهنگ داوری، اجتناب از داوری سازمانهای خارجی نظیر CAS به منظور حل و فصل اختلافات به ویژه با تأمل به استقلال شخصیت حقوقی فدراسیون‌های ورزشی و عدم امکان نظارت مستمر دستوری بر عملکرد آنها و کاهش چشمگیر هزینه‌های ریالی و ارزی، همچنین کاهش خروج احتمالی اطلاعات از نظام حقوقی ورزشی کشور از اهداف این مرکز است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان افزود: از گذشته پدیده ورزش با مؤلفه‌هایی نظیر صلح، دوستی، مودت، همدلی، فتوت، غیرت، حمیت، قهرمانی و پهلوانی عجین و مأنوس بوده است. لذا ورزش، عرصه بسیار مناسب و متناسبی است تا در سایه سار آن، ورزشکاران غیور و نجیب این مرز و بوم در لباس و قالب صلح یاران اجتماعی و سفیر صلح گامی بلند رو به جلو برداشته و با حسن استفاده از جایگاه و شهرت بر حق مردمی، کسوت ورزشی و روحیه اخلاقی و انسانی خویش، در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، نسبت به رتق و فتق امور جاری عموم مردم، حل و فصل اختلافات احتمالی ایشان و نضبح و ارتقاء منش رادمردی و جوانمردی مبادرت ورزند.

شکوه‌فر در پایان تأکید کرد: در نهایت حسب هماهنگی‌های بعمل آمده با معاونت قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، وزارت ورزش و جوانان طی همایش افتتاحیه مؤسسه مرکز داوری، میانجی‌گری، صلح و سازش ورزش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس محترم قوه قضائیه در روزهای ابتدایی هفته قوه قضائیه (ساعت 16 روز چهارشنبه 25خردادماه 1401)، در سالن دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌کند. تردیدی نیست که این اقدام موجب ساماندهی و انتظام به امور ورزشی و تثبیت محیط امن حقوقی برای عموم دست اندرکاران جامعه ورزشی کشور است.

انتهای پیام