شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#آنکارا#شبه#حلب#منابع

عقب نشینی شبه نظامیان وابسته به آنکارا از ترس حملات هوایی

عقب نشینی شبه نظامیان وابسته به آنکارا از ترس حملات هوایی

منابع سوری به عقب نشینی شبه نظامیان و ابسته به ترکیه از جبهه های حومه شمالی حلب از بیم حملات هوایی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع وابسته به مخالفان سوری نزدیک به گروه موسوم به «ارتش ملی» که -نظام ترکیه در مناطق تحت اشغالش در شمال وشمال شرق سوریه تشکیل داده است- از دستورات صادره از سوی اطلاعات و نیز ارتش ترکیه به شبه نظامیان وابسته به آنکار خبر دادند.

برخی منابع به الوطن سوریه فاش کردند: به شبه نظامیانی که در جبهه های حومه شمالی حلب هستند، دستور داده شده است که به عمق مناطق تحت اشغال ترکیه در «عفرین» و «اعزاز» به منظور در امان ماندن آنها از حملات روسیه، عقب بنشینند.

این منابع بیان کردند: این دستورات پنجشنبه گذشته به آنها رسیده و روز گذشته روند خروج شبه نظامیان موسوم به «سلطان مراد»، «الجبهه الشامیه»، «عاصفه الشمال»، «فرقه المعتصم» تحت لوای تشکل موسوم به «ارتش ملی»، تکمیل شده است.

این شبه نظامیان مقرهای خود را در مجاور جاده «کفر جنه اعزاز»  تخلیه کرده‌اند. همچنین این منابع اعلام کردند که شبه نظامیان وابسته به ترکیه مواضع خود را در حومه شمالی حلب تخلیه و به داخل شهر «اعزاز» از بیم حملات هوایی جنگنده‌های سوری، عقب نشینی کرده‌اند.

منابع مذکور افزودند: اطلاعات ترکیه گزارشی درباره قصد نیروی هوایی روسیه برای انجام حملات علیه عناصر وابسته به ترکیه در منطقه به ویژه پس از تحرکات این شبه نظامیان در تقویت مواضعشان، دریافت کرده‌اند.

از سوی دیگر در تحولی قابل توجه در زمینه اقدامات نظامی نیروهای روسی که در نوع خود گامی نخست و حامل پیام هشدار به اردوغان درباره تحرکات توسعه طلبانه او به شمار می‌رود، منابع سوری از استقرار بالگردهای نظامی از نوع « mi- 24 » و«ka- 52 » در فرودگاه «ابوظهور» در حومه شرقی ادلب خبر دادند.

کارشناسان نظامی سوری اعلام کردند: این حرکت روسیه مخاطبش نظام ترکیه است تا گمان نکند که روسیه مشغول جنگ اوکراین است و در برآورد خود اشتباه نکند. مسکو با  فعال کردن فرودگاه ابوظهور حامل پیام برای آنکاراست.

از سوی دیگر منابع سوری از ادامه حملات توپخانه ترکیه به مناطق حومه حسکه خبر دادند.

منابع محلی در حسکه اعلام کردند: تحرکات ترکیه اقدامی خطرناک علیه تلاش‌های مسکو برای حفظ آتش بس جاری در منطقه که از سال 2019 پابرجاست، محسوب می‌شود.

تداوم غارت محصولات کشاورزی سوریه به دست آمریکایی‌ها

خبر دیگر اینکه روند غارت محصولات کشاورزی سوریه به دست آمریکایی‌ها ادامه دارد و آنها یک محموله شامل 40 کامیون گندم دزدیده شده سوریه را به عراق منتقل کردند.

این محموله از طریق گذرگاه غیرقانونی در حومه «الیعربیه» در شمال حسکه انجام شد.

چندی قبل روزنامه الثوره با اشاره به دزدی محصولات کشاورزی سوریه یا سوزاندن و نابود کردن آن و نیز اقدامات اقتصادی آن علیه ملت سوریه و قانون «سزار» آمریکا، نوشته بود: این اقدامات مایه تعجب نیست، زیرا در راستای سیاست اوباش‌گری آمریکاست. هدف از جنگ اقتصادی و گرسنه نگه داشتن ملت سوریه، به زانو در آوردن ملت سوریه است. آمریکا روزی ملتها را می‌دزد. منابع طبیعی و محصولات کشاورزی آنها را چپاول می‌کند. آنچه دولت تروریستی آمریکا علیه سوری‌ها و علیه همه ملت‌های دنیا پیاده می ‌کند، جنایات جنگی و ضد بشری است که باید مورد بازخواست قرار گیرد. اشغالگری، جنگ، دزدی و چپاول در تفکر و ذهنیت آمریکا حاکم است. سردمداران آمریکا بر حذف مخالفان سیاست خود و غارت منابع طبیعی این کشورهاست.

انتهای پیام/