شهر خبر

تحلیلگر عرب‌زبان:

حزب «دموکرات» کردستان از تجاوزات ترکیه به شمال عراق حمایت می‌کند

حزب «دموکرات» کردستان از تجاوزات ترکیه به شمال عراق حمایت می‌کند

کارشناس و تحلیلگر عرب زبان در سخنانی با اشاره به سکوت حزب «دموکرات» کردستان در برابر حملات ترکیه به شمال عراق، گفت: سکوت حزب دموکرات کردستان نشانه حمایت آن از حملات ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «عادل المانع» نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در سخنانی تصریح کرد: سکوت حزب دموکرات در برابر بمباران ترکیه حاکی از حمایت این حزب از آن چیزی است که در حال رخ دادن است.

بر اساس این گزارش، وی عنوان کرد: حزب دموکرات در خصوص هدف قرار گرفتن مقر موساد در اربیل مخالفت و اعتراض خود را نشان داد، اما در مورد حملات ترکیه واکنشی نشان نمی دهد. این مسأله جای تعجب دارد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: اردوغان از بهانه امنیت ملی ترکیه برای توجیه حمله نظامی به عراق استفاده می کند. اگر بغداد و اربیل موضع محکمی اتخاذ نکنند، ممکن است تهاجم ترکیه گسترش یابد.

این درحالی است که پیشتر اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه ای به حملات اخیر جنگنده ها و توپخانه های ارتش ترکیه به شمال این کشور که دنبال آن شماری کشته و زخمی شدند، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه اتحادیه میهنی کردستان عراق آمده است: زیاده‌خواهی‌های ترکیه عامل تداوم تجاوزگری آن در خاک عراق است. اقدامات خصمانه ترکیه به باری روی دوش کشورهای منطقه و جامعه جهانی تبدیل شده است.