شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شفافیت#تهران#شورای شهر

مدیریت شهری گذشته با شعار شفافیت بر روی بسیاری از اتفاقات سرپوش گذاشت

مدیریت شهری گذشته با شعار شفافیت بر روی بسیاری از اتفاقات سرپوش گذاشت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: متاسفانه مدیریت شهری گذشته با شعار شفافیت بر روی بسیاری از اتفاقات سرپوش گذاشت. امروز با بررسی برخی از مسائل متوجه می‌شویم در بسیاری از موارد این شفافیت شعاری بیش نبود.

به گزارش خبرگزاری اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ محمد آخوندی در جریان برگزاری هفتاد و یکمین جلسه این شورا طی تذکری گفت: متاسفانه مدیریت شهری گذشته با شعار شفافیت بر روی بسیاری از اتفاقات سرپوش گذاشت. امروز با بررسی برخی از مسائل متوجه می‌شویم در بسیاری از موارد این شفافیت شعاری بیش نبود.

وی ادامه داد: اخیرا کیفرخواستی برای مدیرعامل سابق شرکت شهروند صادر شده است. مجموعه شهروند در این پرونده حقوق مردم تهران را پایمال کرده لذا از دستگاه قضا و مدیریت شهری این درخواست وجود دارد تا حقوق مردم تهران را استیفا کنند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که شرکت شهروند متاسفانه در سال 1399 بدون اخذ مجوزهای لازم برای طی مراحل قانونی از جمله عدم توجه به مصوبات شورای شهر تهران، عدم رعایت ضوابط و مقررات قانون تجارت و اداره ثبت شرکت ها و اداره ثبت مالکیت های معنوی و عدم رعایت آیین‌نامه مالی و مالیاتی شهرداری تهران این برند را به ارزش 3 میلیارد تومان واگذار کردند.

آخوندی با بیان اینکه ارزش برند شهروند از نظر کارشناس رسمی دادگستری و کیفرخواست تنظیم شده حداقل 600 میلیارد تومان برآورد شده است خواستار اعلام جرم علیه مدیران وقت شهروند شد.

وی با بیان اینکه در سال 88 نامه‌ای از طریق شورا ارسال شد که به موجب آن هرگونه تغییر در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران منوط به تایید شورای شهر است، افزود: در موضوع واگذاری برند شهروند این امر رعایت نشده و به نظر می‌رسد که اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل وقت در تضییع حقوق مردم تهران مقصر هستند.

آخوندی با بیان اینکه تذکر بنده به شهردار این است که اولا حتما علیه مدیران وقت شرکت شهروند اقامه دعوا صورت گیرد و در مرحله بعد اعضای هیئت مدیره این شرکت که هنوز در دوره جدید بعد از گذشت چند ماه در سمت خود باقی مانده‌اند تغییر کنند، تصریح کرد: متاسفانه کسانی که در این ماجرا دخیل بوده‌اند و باید پاسخگو باشند همچنان مدیریت این مجموعه را برعهده دارند.

انتهای پیام/