شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نمایندگان مجلس

قاسم‌پور در صحن مجلس:

اظهارنظر هیجانی درباره ازدواج دختران نظر کل مجلس نیست

اظهارنظر هیجانی درباره ازدواج دختران نظر کل مجلس نیست

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: همه معتقدیم که مسیر ازدواج دختران باید تسهیل شود اما اظهارنظر هیجانی در مورد ازدواج نظر کل نمایندگان مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه قاسم پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: مجلس یازدهم قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را به تصویب رساند که لازم است نمایندگان بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

وی افزود: بنده به نمایندگی از همکارانم باید بگویم که همه معتقدیم باید مسیر ازدواج زنان تسهیل شود اما نباید از هر راهی و یا راهکارهای غیر کارشناسی این کار انجام شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اظهار نظرهای غیرکارشناسی و هیجانی درباره ازدواج دختران نظر کلیت مجلس نیست و باید راهکارهای مبتنی بر کرامت بانوان مطرح شود.

قاسم‌پور متذکر شد: مجلس، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین اصلاح قانون تسهیل ازدواج را در دستور کار خود قرار داده و ما با جلب نظر نخبگان این مصوبات را دنبال کردیم. باز هم تأکید می‌کنم اظهارنظرهایی که جامعه را متحد می‌کند، در شأن مجلس نیست و حفظ شأن زنان و دختران را بر خود واجب می‌دانیم.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: وظیفه ذاتی مجلس، دفاع، صیانت از مصوبات مجلس است و باید مر قانون رعایت شود.

وی بیان کرد: نمایندگان ممکن است درباره موضوعات مختلف اظهارنظر کنند اما فقط قانون است باید اجرا می‌شود و اهمیت دارد.