شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائران

نظارت رییس سازمان حج و زیارت بر نحوه آماده سازی غذای بین راهی زائران خانه خدا

نظارت رییس سازمان حج و زیارت بر نحوه آماده سازی غذای بین راهی زائران خانه خدا

رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از اعضای ستاد مدینه منوره ، بعد از حضور در مسجد شجره و دیدار و گفتگو با زایران ، از رستوران و تهیه غذای بین راهی «محمدیه» بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و تنی چند از اعضای ستاد مدینه منوره عصر روز شنبه بیست و هشتم خرداد ماه راهی مسجد شجره شدند تا زائرانی را که از مدینه وداع کرده و در این محل ردای احرام برتن کرده اند را بدرقه نمایند.

زائران مدینه قبل پس از احرام بستن در میقات شجره با اتوبوس های حمل و نقل برون شهری عازم مکه مکرمه می شوند که در این میان ، یک وعده غذای بین راهی برای آنها تدارک دیده شده است.

غذای بین راهی زائران مدینه قبل در 18 کیلومتری این شهر و در آشپزخانه محمدیه و با هماهنگی واحد تغذیه و تدارکات در ستاد مدینه منوره آماده می شود و به محض انتقال زائران به سمت مکه مکرمه، این غذا تقدیم آنها می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در غروب نخستین روز حضور خود در مدینه منوره در راستای پیگیری و نظارت بر اقدامات اجرایی دست اندرکاران عملیات حج تمتع 1401 از این آشپزخانه بین راهی بازدید به عمل آورد و درجریان روند طبخ و توزیع غذا قرار گرفت.

حسینی و دیگر اعضای ستاد مدینه منوره از نزدیک آشپزخانه محمدیه و نحوه بسته بندی غذا و انتقال آن به اتوبوس زائران را مورد بررسی قرار دادند و از کیفیت طبخ آن اطمینان خاطر حاصل کردند.

گفتنی است نیمی از زائران مدینه قبل و نیمی دیگر از زائران مدینه بعد هستند، بنابراین برای 20 هزار نفر از زائران مدینه اول تغذیه بین راهی پیش بینی و تدارک دیده شده است.

نظارت رئیس سازمان حج و زیارت و سایر اعضای ستاد تا آخرین روز حضور زائران در موسم حج تمتع ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام