شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشگاه آزاد#کارکنان#مجلس

نقدعلی مطرح کرد؛

انتقاد کارکنان دانشگاه آزاد از عدم پرداخت بیمه بیکاری

انتقاد کارکنان دانشگاه آزاد از عدم پرداخت بیمه بیکاری

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد مبلغی را از حقوق کارکنان خود برای بیمه بیکاری دریافت می‌کند اما آن را به حساب تأمین اجتماعی واریز نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدتقی نقد علی نماینده مردم خمینی شهر در جلسه امروز (یکشنبه ۲۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی،گفت: متأسفانه در جریان بررسی هر لایحه و طرحی در مجلس شاهد هستیم عده‌ای راه می‌افتند و به نمایندگان زنگ می‌زنند و می‌گویند فلان نظر را بدهید که این کار درست نیست.

وی بیان کرد: مسئله مهم دیگر آن است که دانشگاه آزاد اسلامی سالهاست که ۳ درصد از حقوق کارکنان دانشگاه آزاد را به عنوان حق بیمه دریافت می‌کند اما طی ۴۰ سال گذشته این مبلغ را به حساب تأمین اجتماعی واریز نکرده است و کارکنان دانشگاه آزاد نسبت به این مسئله معترض هستند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین یکی از مشکلات دیگری که وجود دارد این است که ۲۵ درصد از شهریه دانشجویان هر واحد دانشگاه آزاد به صورت متمرکز به حساب شعبه مرکزی واریز می‌شود. هدف از این کار آن است شعبه‌هایی که درآمد ندارند، تعطیل نشوند.

نقدعلی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور سال گذشته ۲۰ شعبه ۹ خود را تعطیل کرد و دانشگاه آزاد هم می‌تواند شعبه‌های خالی خود را تعطیل کند نه آنکه ۲۵ درصد از درآمد شعبه‌های درآمد دار به حساب شعبه‌هایی که درآمد ندارند، واریزی شود. حتماً باید تذکرات لازم در این زمینه داده شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: واریز بخشی از درآمد شعبه‌های دانشگاه آزاد به حساب واحد مرکزی موضوعی است که باید هیئت امنای دانشگاه آزاد درباره آن تصمیم گیری کند.

قالیباف در پاسخ به تذکر دیگر نماینده خمینی شهر مبنی بر تماس‌های متعدد که درباره طرح‌ها و لوایح با نمایندگان گرفته می‌شود، اظهار داشت: این یک روال است که درباره طرح‌ها و لوایح با نمایندگان تماس گرفته می‌شود تا نظراتشان را ارائه دهند.