شهر خبر

طرز پی بردن به اصالت خانوادگی از روی شکل پاها! +عکس

طرز پی بردن به اصالت خانوادگی از روی شکل پاها! +عکس

آیا به اصالت باستانی خانواده خود فکر کرده‌اید؟ این را که اقوام شما در میان کدام ملیت‌ها زندگی کرده‌اند شاید بتوانید از شکل پاهایتان کشف کنید.

به گزارش برنا؛ پاها عضو بدنی مورد علاقه همه نیستند، اما بخش مهمی از جسم ما هستند و جالب اینکه برخی می‌گویند شکل پاها اطلاعاتی را راجع به اصل و نسب انسان‌ها آشکار می‌کند.

اعتقاد بر این است که ویژگی های خاصی از بدن انسان، مثلا پاها، می‌تواند اطلاعاتی را در مورد ریشه‌های ما آشکار کند؛ در واقع این یک باور عوامانه است و تحقیقات دقیق علمی به آن ورود نکرده‌اند چرا که دانشمندان تمایل دارند بر روی مطالعاتی با کاربردهای عملی‌تر و گسترده‌تر تمرکز کنند.

در مجموع پنج نوع شکل پا وجود دارد: یونانی، رومی، سلتیک (هندواروپایی)، آلمانی و مصری. آنچه هر کدام را متمایز می‌کند، طرح کلی پا (تصور کنید طرح کلی را در اطراف نوک انگشتان پا بکشید) و طول انگشتانتان است.

کشف اصالت خانوادگی از شکل پاها! | نکته‌ای که میکل آنژ به آن دقت کرده است

 

۱- در پای مصری، انگشتان پا از انگشت بزرگ تا انگشت کوچک پا به ترتیب کاهش می‌یابد.

۲- در پای رومی ۳ انگشت اول پا با طول مساوی هستند، در حالی که دو انگشت دیگر معمولا کوتاه‌تر هستند.

۳- انگشت دوم پای یونانی بیشتر از بقیه، از جمله انگشت شست پا، بیرون زده است.

۴- شست پای بزرگ آلمانی‌ها مشهور است و چهار انگشت دیگر تقریبا هم اندازه هستند.

۵- سلتیک‌ها انگشت شستی بزرگ و کوتاه دارند، انگشت دوم بلند و انگشتان دیگر در حال کاهش به انگشت کوچک هستند.

کشف اصالت خانوادگی از شکل پاها! | نکته‌ای که میکل آنژ به آن دقت کرده است

از نظر تاریخی، این اشکال تصویر ایده آلی از پا هستند. به همین دلیل است که پای اغلب مجسمه‌های معروف، مثلا پای مجسمه داوود اثر میکل آنژ هنرمند ایتالیایی، با دقت به این باور ساخته شده است.

با اینکه کاوش در گذشته امری جذاب است و آزمایش‌های گران‌قیمت ژنتیک این فرصت را فراهم کرده تا سابقه خانوادگی و ریشه‌های ملیتی افراد ردیابی شود اما تحقیقات در مورد ژنوم انسان که هر ساله هم در حال پیشرفت است بیشتر روی موضوعات سلامتی تمرکز دارد.