شهر خبر

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

قیرآبه‌پاشی و کاشت درخت برای مقابله با ریزگردها جوابگو نیست

قیرآبه‌پاشی و کاشت درخت برای مقابله با ریزگردها جوابگو نیست

رشت- سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به اینکه قیرآبه پاشی در دستور کار مجلس است، گفت: اعتباراتی پیش بینی شده اما این کار و حتی کاشت درخت برای مقابله با ریزگردها پاسخگو نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم دلخوش شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه اگر جلوی ریزگردها گرفته نشود مردم دچار بحران می‌شوند، اظهار کرد: ترکیه در حاشیه کشور سدی احداث می‌کند که ظرفیت آن ۳۰ برابر سد منجیل است و برخی کشورها نیز دیواره سازی می‌کنند و به اعتقاد من این عوامل بحران زا است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید برای برخورداری مردم از حقوق خود در کنوانسیون‌ها پیگیر باشد، افزود: ایران جز خشک‌ترین کشورهای دنیا است و ۵۰ درصد از چاه‌های کشور خشک شده در حالی که برخی کشورها در کنار مرز ما آب‌ها را می‌برند.

وی تصریح کرد: قیرآبه پاشی در دستور کار مجلس است و اعتباراتی نیز برای بیابان زدایی و کاشت درخت پیش بینی شده اما این اقدامات جوابگوی مقابله با ریزگردها نیست.

دلخوش با اشاره به ورود گرد و غبار به استان گیلان، بیان کرد: زمانی تنها در جنوب کشور این مشکل وجود داشت اما هم اکنون به دلیل عدم رعایت مفاد کنوانسیون‌ها توسط کشورها در شمال هم گرد و غبار داریم.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه باید برای استیفای حقوق مردم بیشتر تلاش کند، افزود: نباید اجازه داد در ازای استفاده جزئی از رودخانه‌های عراق، استفاده بخش زیادی از آب‌های مرزی خود را از دست بدهیم.