شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#سرمربی استقلال#اروپا

ادموند اختر در گفت‌وگو با خبر ورزشی:

سرمربی استقلال حق ندارد تیم ببندد این وظیفه باشگاه است/ تیم فرهاد ریزش نداشته باشد باز هم مدعی است/ شهباززاده را آوردند تا ضرر ژستد جبران شود

پیشکسوت استقلال گفت: چه کسی گفته باشگاه نمی‌تواند بدون سرمربی بازیکن بگیرد، اتفاقاً تمام باشگاه های دنیا به ویژه در اروپا باشگاه توسط کمیته فنی اش یارگیری می کند.

سرمربی استقلال حق ندارد تیم ببندد این وظیفه باشگاه است/ تیم فرهاد ریزش نداشته باشد باز هم مدعی است/ شهباززاده را آوردند تا ضرر ژستد جبران شود

ادموند اختر بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره جذب سجاد شهباززاده و در ارتباط با نقل و انتقالات استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

از شرایط یارگیری پرسپولیس و استقلال در نقل و انتقالات خبر دارید؟

من کاری با پرسپولیس ندارم اما استقلال تیمی است که اگر ریزش نداشته باشد به مشکل هم بر نمی خورد. در واقع تیم فرهاد بازیکنان خوبی در فصل گذشته داشت که آنها می توانند خود به خود این تیم را در فصل آینده بالا نگه دارند.

اما هواداران نگران هستند؟

هوادار همیشه نگران تیمش است، حق هم دارد. استقلال متعلق به هواداران است. اما در رابطه با استقلال باید گفت با جذب چند مهره خوب دیگر مثل سجاد شهباززاده میتواند با قدرت به لیگ برگردد. سجاد شهباززاده با این که پا به سن گذاشته اما مهره ای کارگشا و موقعیت شناس است. او به خوبی در محوطه پاس می دهد و توپ گیری اش هم خوب است. بستگی دارد که مربی جدیدی که می آید از شهباززاده در چه قالبی بازی بگیرد.

به نظر شما این روزها چه کسی برای استقلال یارگیری می کند و آیا این اصلاً درست است که باشگاه بدون سرمربی بازیکن بگیرد؟

اتفاقاً همه جای دنیا شیوه یارگیری باشگاه به همین شکل است. سرمربی کارمند باشگاه است و فقط باید بیاید کارش را انجام بدهد و برود. کمیته فنی در هر باشگاهی در اروپا بازیکنان را جذب می کند و سرمربی فقط میتواند روی سه بازیکن نظر داشته باشد.

یعنی سرمربی هرکسی را خواست می تواند بیاورد؟

خیر! به این راحتی هم نیست که سرمربی روی هرکسی دست می‌گذارد بیاورند. اول کمیته فنی شرایط‌شان را بررسی می‌کند و سپس جذب می شوند. با این روش علاوه بر اینکه کار دلالی از بحث سرمربیگری جدا می‌شود، باشگاه هم ضرر نمی‌کند. اما متاسفانه در ایران فوتبال خصوصی نیست و دست مدیران باشگاه در جیب دولت یا کارخانجات دولتی است. به همین خاطر کسی دل نمی سوزاند. برای همین است که سرمربی گاهی حتی معاونان باشگاه را هم تعیین می کند. چه برسد به ماساژور، تدارکاتچی، سرپرست تیم و بقیه!

با این تفاسیر فکر می کنید در حال حاضر چه کسی یا کسانی برای استقلال یارگیری می کنند چون این باشگاه که کمیته فنی ندارد؟

بهر حال هستند نفراتی که در باشگاه استقلال نسبت به این مسائل اشراف دارند و می دانند این تیم در فصل گذشته مثلاً بابت جذب ژستد چقدر در نوک حمله ضرر کرد و مهاجمی نداشت تا در نوک حمله بگذارد. امیدوارم هرچه زودتر تکلیف سرمربی استقلال روشن شود تا خودش بیاید و استقلال هم بازیکنان مورد نظرش را جذب کند.