شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#دولت

آمریکا از ترس روسیه، از ارسال پهپاد به اوکراین عقب نشینی کرد

آمریکا از ترس روسیه، از ارسال پهپاد به اوکراین عقب نشینی کرد

دولت آمریکا به دلایل امنیتی ناشی از لو رفتن فناوری‌های نظامی خود، از فروش پهپادهای پیشرفته خود به اوکراین منصرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت آمریکا به دلایل امنیتی طرح فروش ۴ پهپاد پیشرفته خود به اوکراین را به حالت تعلیق درآورد.

منابع آگاه از موضوع اعلام کردند طرح دولت بایدن برای فروش چهار هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته در راستای تسلیح نظامی اوکراین، به دلیل خطر ناشی از افتادن تجهیزات نظارتی پیشرفته این پهپادها به دست روسیه متوقف شده است.

اداره امنیت فناوری دفاعی پنتاگون، که مسئول حفظ فناوری‌ها با ارزش بالا از دسترس دشمن است، نسبت به فروش این پهپادها به اوکراین به دلایل فنی امنیتی معترض است. منابع آگاه اعلام کردند این موضوع که از ماه مارس در جریان بوده، پیشتر به تائید کاخ سفید رسیده است.

مقامات امنیتی وزارت دفاع آمریکا از این بابت نگرانند که در صورت ارسال این پهپادها به اوکراین، در جریان نبرد رادار و تجهیزات نظارتی روی پهپادها به دست روسیه بیفتند و در این صورت خطر جدی را متوجه آمریکا خواهد کرد.

اولین بار در ماه ژوئن خبرگزاری رویترز طرح دولت بایدن برای فروش ۴ پهپاد «ام کیور-وان سی» به اوکراین را مطرح کرد. این پهپادها قادر به حمل موشک‌های هلفایر برای استفاده در میدان نبرد علیه روسیه هستند.