شهر خبر

اشتغال‌زایی جوان نخبه کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی

اشتغال‌زایی جوان نخبه کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی

اشتغال‌زایی جوان نخبه کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی جوانب مثبت مختلفی دارد.

در گفتگوی میز کسب و کار تحریریه با مهندس رضا خیری زاده رئیس شرکت مکاکو مستقر در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد شهرقدس:


شروع کار از کجا شکل گرفت؟
کار ما از جایی شروع شد که متوجه شدیم این دستگاه های تولیدی در داخل ایران وجود ندارد و  ما به فکر بومی سازی افتادیم. از کشور های آلمان و ترکیه تجهیزات را بومی سازی کردیم.

در این چرخه حضور دانشجویان و اشتغال به چه صورت بود؟
در ابتدا یک تشکر از دکتر علی ابادی دارم که حمایتگر اصلی ما و دانشجویان علاقه مند بودند و همچنین دکتر ایده های مارا با دانشجویان دیگر به اشتراک گذاشتند و این وصل کردن و حمایتگری ها باعث شد که این شرکت و خانه کارگر شهر قدس ساخته بشود.

سپس مجموعه ساخته شد و سرمایه گذاری شکل گرفت و ایده ها تبدیل به ساخت محصولات،و وارد بازار شد.

مهندس خیری ابادی اضافه کرد:مجموعه در حال حاضر به سمت نواوری و صنعت حرکت می‌کند،همچنین چند ثبت اختراع داشته ایم،و چندین نیاز بازار را شناسایی کردیم و به محصولات ساخته شده تبدیل کردیم و روانه بازار شده است.

آیا بستری فراهم شده که دانشجویان وارد این عرصه شوند و ایده های خود را تبدیل به واقعیت کنند؟
در ابتدا بچه ها یک دوره اموزشی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌بینندو سپس بعد از نیاز شناسی وارد بازار صنعت می‌شوند،مهمترین احتیاج ما ورود دانشجویان دغدغه مند در این حوزه می‌باشد.

البته که خوده بنده ام از فارق التحصیلان رشته ی ماشین افزار از دانشگاه جامع علمی کاربردی هستم و با حمایت های دانشگاه پا به عرصه کار افرینی گذاشتم.

خواسته شما از مسئولین مربوطه دانشگاه چیست؟
امیدوارم اولین قدم رو برداریم و  بتوانیم کمکی به هم‌نوعان خودو هم دانشجویان کرده باشیم، و خواهان دانش بنیانی شدن شرکت کارافرینی مکاکو را داریم تا هم کار را گسترده تر کنیم و هم دانشجویان بیشتری وارد این عرصه بشوند.

پایان/