شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#عراق#نخست وزیر

احتمال استیضاح نخست وزیر عراق در صورت سفر به ریاض

احتمال استیضاح نخست وزیر عراق در صورت سفر به ریاض

یک نماینده مجلس عراق هشدار داد که اگر مصطفی الکاظمی در نشست ریاض شرکت کند احتمال استیضاح او به اتهام خیانت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، محمد الشمری نماینده حزب دولت قانون در پارلمان عراق هشدار داد که اگر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در ریاض شرکت کند ممکن است در صحن پارلمان به اتهام خیانت استیضاح شود.

این نماینده پارلمان عراق با تاکید بر اینکه دولت پیشبرد امور حق انعقاد قرارداد با کشورها را ندارد، افزود: طبق قانون اساسی دولت پیشبرد امور در حال حاضر هیچ اختیاری برای انعقاد قراراد با سایر کشورها را ندارد و تنها برای انجام امور جاری تا روی کار آمدن دولت قانونی و منتخب کارها را پیش می‌برد.

وی افزود: کنفرانس ریاض قرار است عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بررسی را کند و دعوت از نخست وزیر دولت پیشبرد امور مخالف قانون است.

الشمری به نخست وزیر در مورد قبول دعوت برای شرکت در کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: اگر الکاظمی در این کنفرانس شرکت کند طبق قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که اخیراً توسط نمایندگان تصویب شد، به اتهام خیانت استیضاح می‌شود.

پیش از این نیز یک عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل حق از نخست وزیر عراق خواسته بود که موضع رسمی خود در قبال شرکت در کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کند.

گفتنی است به تازگی نمایندگان پارلمان عراق با برگزاری جلسه‌ای، قانون منع روابط با رژیم صهیونیستی را با اکثریت آرا به تصویب رساند. پس از تصویب قانون مذکور، نمایندگان عراقی اقدام به سر دادن شعارها ضد صهیونیستی کردند. این اقدام پارلمان عراق با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح منطقه‌ای و بین المللی مواجه شده است.